• 17.02.20, 10:03

E-äri kaudu maailma vallutama

E-kaubanduses on üks peamisi võlusid võimalus ühe poe kaudu müüa üle maailma. Samas on üks suurimaid väljakutseid see, kuidas ja mille järgi valida turge?
Karola Karlson
  • Karola Karlson Foto: Raul Mee, fotograaf
Bolti turundusjuht Karola Karlson on nõustanud mitmeid suuri ettevõtteid, kuidas turunduse abil kõige paremini kasvada. Ta ütleb aga, et igasugu kavalad turundusnipid ei aita, kui toode ise hea ei ole.
„Ehk siis võib ju küll guugeldada “10 Facebook marketing hacks” artikleid ning erinevaid turunduskanaleid mikro-optimeerida, aga tegelikkuses loeb ikkagi see, kas toode ise on hea. Halba toodet ei saa pikas perspektiivis imepäraste nippidega müüa. Võid ju kasutaja alguses maksma saada, kuid peagi pettub ta tootes ning läheb ära.“ Karlsoni hinnangul võiks olla uute turgude valikul abiks Facebooki reklaamid. Näiteks, kui ettevõte otsib turgu, kuhu laieneda, võib 5 kuni 10 erineval turul jooksma panna Facebooki reklaamikampaania ning vaadata, kus riigis toote vastu kõige suurem huvi on.
Teiseks toob ta välja, et online reklaame tehes tasub testida numbritel põhinevat reklaamteksti, näiteks Facebooki reklaamid, milles on mainitud kas toote hindu või sooduskampaania allahindluse protsenti. „Need toimivad tavaliselt teistest reklaamidest paremini,“ teab Karlson.
Kolmandaks ütleb ta, et kunagi ei tasu alahinnata ka n-ö omakanalite (e-mail, SMS) efektiivsust turunduses – tasub keskenduda ka olemasolevate klientide aktiivsena hoidmisesse, mitte vaid uute ostjate leidmisele. „Turunduskanalid riigiti otseselt kuigi palju ei erine, küll aga turunduskampaaniad ning sõnumid.“
Karlsoni sõnul näiteks Aafrika riikides on ääretult oluline rääkida ohutuse teemadel, samal ajal kui Lääne-Euroopa tarbija hoolib rohelisest eluviisist. „Läheneme eri turgudele nende eripärasid arvesse võttes – õnneks on meil igas riigis ka kohalik tiim, kellega üheskoos parim sõnumistrateegia kokku panna. Samal ajal on meil globaalselt välja töötatud digitaalse turunduse strateegia, mis igas riigis võrdlemisi sarnaselt toimib,“ toob Karlson välja.
Suurim väljakutse - kohanemine
Boost Yourself asutaja Teet Torim peab enda ettevõtte suurimaks väljakutseks turuga kohanemist. Asjad, mida nad said teha 2016. aastal, ei toimi enam 2020. aastal. Sama on ka turunduskanalite arenguga. Facebookis reklaamimine oli puudulik ja kesine.
„Täna on Facebook arendanud palju lahendusi just e-kaubanduse teenindamiseks. Reklaamid, pixel ja algoritmi areng,” toob ta näiteid.
Torim sõnul on neil üks suuri väljakutseid seotud ettevõtte kasvu ja protsesside arenguga. „Vaja on leida õiged hetked investeerimiseks ja vajadusel ka kokku hoidmiseks,” selgitas ta. 2020. aastal plaanib ettevõte Rootsi turule siseneda ning teekond sinna algas juba eelmise aasta mai kuus, kui tehti turu-uuringut. Sügisest aga hakati juba kliente otsima ning sel aastal loodetakse esimesed ka leida. Täna on ettevõte oma inglisekeelse e-poe turunduse suunanud erinevatele turgudele Euroopas ja ka USAs. „Eelpool nimetatud viimasel turul näeme kõige suuremat potentsiaali kasvamiseks. Samuti on Rootsi turg lähiriikidest kõige huvitavam,“ ütles Torim.
„Väikese ettevõttena peame turundust targalt tegema ning olema oma tegevustes kümme korda hoolikamad, et vältida suuri kulutusi. 2020. aastal plaanime me igatahes suuremat kasvu, kui meil 2019. aastal oli,” on Torim positiivne.
Boost Yourselfi vigadest ja õppetundidest räägib Teet Torim 12. märtsil toimuval Baltic e-Commerce Forumil, kus esinevad paljud kodumaised ja välismaised e-kaubanduse valdkonna tegijad. Vaata täpsemat programmi ja registreeri kuulajaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele