• 06.03.20, 13:32

Säästa 20% aega ja võida üks tööpäev nädalas juurde

Kõiki ettevõtteid ja juhte painav küsimus „kuidas saavutada vähemaga rohkemat“ ei ole võõras ka kaubanduses. Pidevalt kasvavate palgakulude, suure tööjõu voolavuse ja meeletute ressursikuludega igapäevaselt silmitsi seistes on need valukohad eriti põletavad.
Jari Kukkonen
  • Jari Kukkonen Foto: Veiko Tõkman
Kuidas tagada tulemuslikum töö, efektiivsemad protsessid ja väiksemad kulud? Õigesti rakendatud LEAN mõtlemine on vastus kõigile neile küsimustele.
Et näha võimalikke optimeerimispunkte, peaksime esmalt kriitilise pilguga kaardistama suurimad „raiskajad“:
- Tarneaugud kui väga olulised lisateenimise võimalused. Hästi juhitud kaupade voog tarneahela siseselt aitab vältida olukordi, kus kaup on reaalselt kohal, aga riiulitesse ei jõua.
- Tegevuste ajastamine. Väljakujunenud tipptunde tasub kaubanduses vaadata kui maksimaalse võidu võimalust väga lühikese ajaakna vältel. Et aga reaalset kasu lõigata, on oluline teha mõtestatud eeltöö, mis tagab õigeaegse kaupade värskuse ja atraktiivsuse kliendi jaoks.
- Allahindlus- ja mahakandmiskulud. Kiiresti liikuvad kaubad ja nende tihe riknemine loob olukorra, kus kulud kasvavad mõnel juhul mõõtmatutesse suurustesse. „Parim enne“ kuupäevade efektiivsem juhtimine on üks esmane suund, millele aega pühendades kiireid tulemusi näha.
- Vastutusalade jagamine. On igati selge, et erinevate kaubarühmadega kaasnevad erinevad tegevused. Tihti kuuleme töötajaid kurtmas, et nende õlul lasub justkui mitme inimese koormus. Selline tundmus viib varem või hiljem stressi, motivatsiooni puuduse ja halvimal juhul isegi suuremate probleemideni. Rakendades vastutusalade ülest koostööd saab taolisi olukordi suurepäraselt vältida. Jagades operatiivsust ja ressursse valdkondade vahel laiemalt tekib toetav süsteem ja tulemused paranevad.
Need on vaid üksikud näited, millele LEAN mõtlemisega lähenedes on suur potentsiaal vähendada kulusid ja parandada kliendikogemust olulisel määral. Ühe võtmetegurina aitab eelpool mainitud muutustele kaasa visuaalne juhtimine ehk eesmärkide selge igapäevane kujutamine. Sellisel moel saavad tulemuseesmärkidest tegevuseesmärgid, mille rakendamisel on mõned ettevõtted jõudnud aastaeesmärkide täitmiseni kõigest mõne kuuga.
LEAN mõtlemine kaubanduses
Koolitaja: Jari Kukkonen
28. aprill 2020 - 27. mai 2020

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele