• 23.03.20, 15:21

Puusepp: Kaubanduses seisavad ees jõulised hinnaalandused

Kaubamaja Grupi juhi ja Kaupmeeste Liidu juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul seisavad kaupmeestel eest hooajaliste kaupade jõulised hinnaalandused, kuna ettevõtted soovivad varude alt raha kätte saada.
Raul Puusepa sõnul võibjaekaubanduses näha peagi suuri kahjumeid, eesseisvaid koondamisi ning ka ettevõtete pankrotte.
  • Raul Puusepa sõnul võibjaekaubanduses näha peagi suuri kahjumeid, eesseisvaid koondamisi ning ka ettevõtete pankrotte. Foto: Raul Mee
Puusepa sõnul võtab kaubandusel 6-8 kuud aega, et stabiliseeruda praeguses tekkinud eriolukorras ning vähemalt aasta läheb taastumiseks.
Inimeste fookus on tema sõnul hetkel toidu- ja esmatarbekaupade ning meditsiinikaupade ostmisel. "Kohati võiks isegi öelda, et tegemist on ostupaanikaga ning muu tarbimine on sisuliselt seiskunud."
„Paljude moe-, ilu-, kestvus- ja hooajakaupade müügikäibed on täna isegi kuni 90% languses. Samuti on kauplustes oluliselt vähem külastajaid. Turiste ei ole,“ ütles Puusepp. Tema hinnangul võib jaekaubanduses näha peagi suuri kahjumeid, eesseisvaid koondamisi ning ka ettevõtete pankrotte.
„Kliendikäitumise taastumine olukorra stabiliseerumisel ja kriisi möödumisel on kindlasti väga aeglane.“
„Kaubanduses seisavad ees väga jõulised hinnaalandused, et vabaneda hooajakaupadest. Ettevõtetel on tarvis varude alt raha kätte saada.“ Puusepp usub, et suur osa kaupa müüakse turule alla omahinna kahjumiga.
Töötajad koondatakse ja palka vähendatakse
Puusepp usub, et kaubanduses koondatakse 15-30% töötajatest ning suure tõenäosusega vähendatakse teistel palka 10-20%. Samuti külmutatakse suur osa planeeritud investeeringuid.
Tema hinnangul vajaks kaubandus riigi poolset tuge eelkõige haiguslehel või põhjendatud karantiinis viibivate inimeste toetamiseks ning ka koondatud ja ajutistel tööseisakutel olevatele inimestele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele