Logistikaettevõte DPD kullerid toimetavad viiruse leviku tõkestamiseks pakke kohale kontaktivabalt ning teenuse tarbeks on ettevõtte iseteeninduskeskkonnas olemas ka eraldi funktsioon, mida tegelikult arendati juba enne viiruse levikut ning mis oli kavas võtta kasutusse eeloleval suvel.
- Janek Kivimurd Foto: DPD Eesti
DPD müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd selgitas, et viiruse leviku tõkestamiseks võeti juba mõnda aega tagasi ettevõtte poolt kasutusele mitmed meetmed, et vähendada füüsilist kontakti. Näiteks ei võeta klientidelt allkirju skänneritele ning kullerid toimetavad pakid üle kontaktivabalt.
„Juba enne viiruse levikut oli meil arenduses ka funktsioon, mille kaudu kliendid saavad valida kontaktivaba pakitoimetuse. Nüüd kiirendasime tuntavalt seda arendusprojekti ja meil õnnestus funktsiooni juba praegu kasutusele võtta. Kutsume üles oma kliente seda võimalust ka meie iseteeninduskeskkonnas kasutama, sest see teeb pakiveo märksa lihtsamaks ja kiiremaks,“ lausus Kivimurd.
Iseteeninduskeskkonnas kontaktivaba kohaletoimetamise valimisel on eeliseks see, et klient saab juba varem ära märkida koha, kuhu täpselt kuller paki jätta saab. Kuller paigutab eelnevalt teada antud ajavahemikus paki nimetatud kohta, teeb sellest pildi ning saab kohe edasi liikuda järgmiste klientide juurde. See tähendab, et pakkide toimetus toimub kiiremini ja sujuvamalt.
„Kuna praegu on kulleritel tavapärasest tunduvalt suurem töökoormus, siis on kontaktivaba teenuse valimine kliendi poolt meile suureks abiks,“ lausus Kivimurd. Klient saab enne paki kättetoimetamist SMS/e-kirja teavituse, milles on muuhulgas link iseteeninduskeskkonda, kus palutakse võimalusel kliendil märkida, kuhu ta lubab endale saabuva paki DPD kulleril jätta.
Kivimurd selgitas, et DPD-l oli kontaktivaba teenus plaanis lõplikult välja arendada ja kasutusele võtta sellel suvel ning seda eelkõige eesmärgil, et kullerid saaksid saadetisi kohale tuua ka siis, kui klienti ennast parajasti kodus pole. „Just eramajade juures on enamasti küllalt kohti, kuhu kuller saab paki jätta nii, et see kõrvalistele isikutele silma ei paistaks,“ lausus Kivimurd.
Seni on iseteeninduskeskkonna kaudu toimuva kontaktivaba teenuse läbi palutud pakk jätta näiteks hoovi pargitud autosse, maja taha terassile või kohe välisukse taha, mis on kulleri jaoks lahti jäetud. „Vahel on kullerile ette valmistatud ka spetsiaalsed kohad – näiteks aia külge riputatud kott või ekstra selleks välja paigutatud aiakäru. Kulleritel on eriti hea meel, kui märgitakse ka lisaks ära, et koerad võivad küll haukuda, kuid on kulleri tulekuks ruumi suletud.“
DPD on viiruse leviku tõkestamiseks võtnud kasutusele erinevad meetodid ning ka klientidel palutakse jälgida juhendeid, kuidas ennast ja teisi viiruste hooajal kaitsta saadetisi saates või vastu võttes. Kogu vajalik info, juhendid ning jooksvalt muutuvad andmed võimalike piirangute kohta maailmas on leitavad
DPD erilehelt.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.