Ideaalses maailmas tegelevad müügiesindajad ainult kliendiotsingu, nende vajaduste väljaselgitamise, lahenduste pakkumise ning tehingute sõlmimisega, kirjutab B2B müügi- ja turundusagentuuri Fontakt partner Rene Sildvee.
2017. aastal Pace Productivity ja 2018. aastal Forbesi poolt läbi viidud uuringutest selgub, et paraku ei ela me niisuguses maailmas. Selgub nimelt, et müügiesindajad kulutavad oma ajast vaid ligikaudu 1/3 otsesele müügiga seotud tegevustele ning ülejäänud 2/3 kulub hoopis kõrvalistele ja administratiivset laadi tegevustele. Olles viimase 15 aasta jooksul analüüsinud kümnetes ning jälginud sadades ettevõtetes müügiesindajate tööd, võin kinnitada, et sarnane tendents on laialt levinud ka meil Eestis.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.