• 01.09.21, 14:43

Suured väikesed: Printful vallutab maailma

Täna on Läti esimene ükssarvik ja Kaubanduse Aastakongressi 2021 esineja Printfuli peamiseks sihtturuks Ameerika kliendid. Ettevõttel on suured plaanid nii siin kui sealpool maakera.
Populaarseid personaliseeritud pusasid tootva Eesti ettevõtte Muhoov asutaja Katheriin Liibert Printfulis pusa trükkimist uudistamas.
  • Populaarseid personaliseeritud pusasid tootva Eesti ettevõtte Muhoov asutaja Katheriin Liibert Printfulis pusa trükkimist uudistamas. Foto: Printful
Printfuli looja Lauris Liberts asutas koos abikaasaga Californias elades idufirma Startup Vitamins, mis tootis personaliseeritud motivatsiooniplakateid. Äri läks hästi ja asutajad soovisid unikaalsete, personaliseeritud toodete äri laiendada – näiteks hakata T-särkidele ja kohvikruusidele sõnumeid trükkima.
See osutus aga oodatust keerulisemaks, nende soov oli hakata oma laheda disainiga särke müüma e-kanalites üle kogu maailma. Seda probleemi lahendama asudes sündiski 2013. aastal Printful.
Printfuli turundusdirektor Raitis Purins kirjeldab Printfuli missiooni uhkelt: aitame inimestel oma unistusi täide viia. "Inimesed saavad kohe hakata oma disainitud toodet e-poes müüma minimaalse pingutusega. Vaja on ainult arvutit ja saad hakata müüma tuhandeid oma disainitud T-särke üle maailma.”
Printfuli edu valem
1. Keskendumine maailma suurimale, USA turule
2. Kasutajale ülimugavaks tehtud ja automatiseeritud täisteenus
3. Väga suure rõhu panemine turundusele (üle 100 inimese turundusosakonnas)
4. Draugiemi Grupi ettevõtluskultuur – eksperimenteerida pidevalt uute ideedega
Suurem osa klientidest on USAs
Ligi 80% Printfuli klientidest asub USAs. “Ameeriklastel on ettevõtlus geenides, väga paljud tahavad alustada oma äri, esialgu põhitöö kõrvalt. Mõnes mõttes on meie peamisteks konkurentideks hoopis Uber ja Airbnb,” räägib Purins.
Nüüd on Printful jõudnud ringiga koju tagasi, hiljuti avati tootmine ja logistikakeskus ka Riias. Kuigi põhiturg on Ameerika, peavad nad end globaalseks ettevõtteks. “Meie veebileht on seitsmes keeles ja neid lisandub pidevalt," selgitab Raitis Purins.
Printfulil on täna üle 300 000 kliendi, enamik neist ühemehefirmad. Järjest kasvav turusegment on Purinsi sõnul mõjuisikud, kes fännidele oma nänni müüvad. Nii lai kliendibaas on tema sõnul hea, sest hajutab riske. Samas tuleb massini jõudmiseks teha märkimisväärseid turunduskulutusi.
Printfuli kommunikatsioonijuht Ilze Folkmane esineb 6. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil 2021, kus ta räägib ettevõtte kogemuslugu. Tutvu programmiga ja registreeru SIIN
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 17:21
Selveri pagaritooted vallutavad turgu
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele