Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät rääkis Pärnu Tarneahelakonverentsil, kuidas e-kaubanduse mahud on kasvanud metsikult kiirelt ning millised on suurimad probleemid, millega e-kauplejad peaksid tegelema, et liikuda veelgi suurema kasvu suunas.
Eelmisel aastal tekitati e-kaupmeestele küberkuritegudest, andmevargusest jm kahju enam kui 1 miljoni eest, kuna turvalisusega oli probleeme. Väädi sõnul on see hulk nõudeid, mis on RIA’le teada, kuid neid võib olla rohkem, sest Eesti ettevõte ei tunnista, et ta on kuskil petta saanud. „Eestis on veel nii mõningaid e-kauplejaid, kes arendavad enda e-poe platvormile, mis ei taga SSL turvalisust. Teine probleem turvalisusega on veel see, et ettevõtted ei uuenda jooksvalt platvormi ning ollakse avatud küberkuritegudele,“ ütles Väät ning lisas, et paljudel ettevõtetel on e-poe adminni parool jätkuvalt Admin1 vms.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.