Pandeemia on meie kaubandust kõvasti mõjutanud ja muutnud. Täna hinnatakse aina rohkem seda, et kauba ostmine ja kättesaamine oleks võimlikult mugav ja kiire. Samuti käib võitlus selle üle, kes on suutnud kriisist rohkem õppida. Arutleb advokaadibüroo Ellex Raidla tehingutiimi juht Risto Vahimets.
- Risto Vahimets Foto: Kaupo Kikkas
Kui pandeemiast tingituna sai täiendavalt võimsa tõuke just e-kaubandus, siis tänaseks on ka tavapärane jaekaubandus taas jalgele tõusnud. Globaalse kaubanduse mahu kasvu ennustatakse sel aastal taas kuni 7,2 protsendini, mida on mulluse 5,7-protsendilise kukkumise kõrval lausa hüppelised 12,3 protsendi võrra enam. Kuigi e-kaubandust saab lugeda pöördelise aja suurimaks võitjaks, pole tegu siiski absoluutse ja lõpliku, vaid vahefiniši tulemusega. Walmarti ligi poole triljoni dollari suurune aastakäive on endiselt pea poole suurem selle suurima e-kaubandusvaldkonna konkurendi Amazoni omast. Walmart aga ajab Amazoni omakorda taga e-kaubanduse võidujooksus, hoides tugevat kolmandat kohta Alibaba järel.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.