Selge on see, et trendid kaupluste võrgu planeerimises on muutunud. Mõelda tuleb sellele, kus kohas peavad olema kauplused avatud ja kus oleks mõttekam need sulgeda. Lisaks ei saa taas üle ega ümber tööjõupuuduse küsimusest.
- Kaubanduse Aastakongress 2021. Foto: Raul Mee
iRetaili partner Urmas Pastarus ütleb, et varem lõime uusi poekohti mitte sellepärast, et neid on vaja, vaid äkki konkurent teeb esimesena ära. “Trend on muutnud, nüüd tuleb mõelda sellele kui mitu ja kus kohas tuleb kauplused sulgeda,” ütleb ta, lisades, et poodidega tuleks eelnevalt eksperimenteerida, milline neist töötab ja milline mitte, kui vaja, siis tuleb pood sulgeda. Selge on see, et lähimate aastate jooksul tuleb poode sulgeda, kuid siinkohal ongi oluline vältida emotsiooni pealt tehtud otsuseid, vaid lähtuda tuleb ikkagi kaupluse kasumlikkusest ja kliendist.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.