Kuigi teatud spetsiifiliste tootegruppide saadavus poodides on seoses Ukraina sõjaga palju kõneainet tekitanud, ei oma konflikt suures plaanis Eesti kaubandussektorile olulist mõju, leidsid kaubandus- ja majandusvaldkonna eksperdid.
- NielsenIQ tegevjuht Erlend Villems Foto: Pressimaterjalid
Vaadates Eesti majandust laiemalt, viitas SEB panga majandusanalüütik Mihkel Nestor asjaolule, et Eesti ja Venemaa majandused ei ole tegelikult omavahel väga tihedalt seotud, ega sõltu me ka olulisel määral Venemaa majanduse käekäigust. Näiteks päriselt Eestis valmistatud toodete eksport Venemaale oli eelmisel aastal vaid 2%. Impordiga on probleem suurem, aga ka seal tuleb vaadata numbrite sisse, kus üle poole Venemaalt imporditud toodetest moodustab kütus. See pole aga kütus, mida eestlased enda autodesse tangivad, vaid kütus, mis töödeldakse siin ümber ja müüakse maailmaturule edasi ja see ei jäta Eestisse palju lisandväärtust.
Seotud lood
Uuringufirma NielsenIQ Eesti tegevjuht Erlend Villems andis jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPoint korraldatud konverentsil „Baltic Retail Forum“ ülevaate 2022. aasta veebruaris läbi viidud tarbijauuringust, mille kohaselt on koroonaviirus tarbijate ostukäitumist oluliselt muutnud ja palju rohkem suunatakse tähelepanu enda füüsilisele ja vaimsele tervisele ning säästmisele.
SEB panga majandusanalüütik Mihkel Nestor andis jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPoint korraldatud konverentsil „Baltic Retail Forum“ ülevaate Eesti majandusolukorrast, mille kohaselt hakkab kõrge inflatsioon sel aastal piirama inimeste soovi rohkem tarbida ning eriti mõjutab see vaesemaid leibkondi. Samas loob see Nestori sõnul head eeldused soodsamate brändide eduks.
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.