Värske majandusprognoosi järgi ootab Eesti majandust tänavu ees kerge jahenemine. Hinnad jätkavad kasvamist, mis võib kaasa tuua reaalsissetulekute ja tarbimise vähenemise. Kuidas raskenevates oludes müügimahtusid mitte kaotada, räägib kliendihaldusplatvormi Salesforce partneri LeverUP äriarendusjuht Märt Jõesaar.
- Foto: Maciej Pienczewski on Unsplash
“Müügitöö on raske ka kõige paremates tingimustes - kui majandus kasvab, on konkurents tihe ja kui majandus langeb on ostujõud väike,” ütleb Jõesaar. Ta lisab, et olukorras, kus kõik on mures tulude vähenemise pärast, tuleb müügijuhtidel tõsta oma meeskonna tõhusust, juhtida riske ja mis kõige tähtsam, suurendada tulusid. Nad peavad halastamatult pivoteerima ning ootus on, et nad suudaks vähemaga tuua paremaid tulemusi. “Eks säärane kitsikus on progressi vedav jõud.”
Jõesaar pakub välja seitse mõtet väljakutse lahendamiseks:
Keskenduge mõne asja hästi tegemisele
Müük seisneb selles, et räägime õigele inimesele õigel ajal õiget lugu. Keskkonnas "tehke vähemaga rohkem" peavad müügimeeskonnad keskenduma parimatele toodetele/teenustele, turgudele ja kontodele. See prioriteetide seadmine nõuab andmepõhist lähenemist. Hea kui kasutusel olev kliendihaldustarkvara võimaldab sellist analüütikat. See tööriist peaks sisaldama andmeid ja teadmisi turunduse, müügi ja teeninduse kohta.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.