Täna, 09.05 toimub E-smaspäev, kus koguni 280 veebipoodi teevad ulatuslikke eripakkumisi.
- Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. Foto: Pressimaterjalid
„E-kaubandus peegeldab üsna vahetult tarbijate käitumist ja valikuid,“ ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Täheldame, kui hinnatundlikuks on inimesed muutunud ja kui hoolikalt kaaluvad oma ostuotsuseid. Keskmise leibkonna energiakulu on kasvanud rohkem kui 40%. Kõik sisendhinnad on aina jätkuvas tõusus. Toidukorv on juba kerkinud 12%, mis viib alla keskmist ostujõudu. Lisaks on sõda tekitanud paljude kaupade defitsiidi. Muutunud on ka see, et näiteks luksuskaupade ostmine on selgelt langenud – kalli ehte või uue käekella asemel tehakse pigem lõpuni praktiline valik. Samuti näeme survet sisustuskaupade müügile, kuna sõjast tingitult pandi uusarendusi seisma, mis annab 6-12 kuud hiljem sisustussektorile tunda. Aga kevade ja suve saabumisega seotud tarbekaupu soetatakse endistviisi – uut jopet või jalanõusid on ju ikka tarvis.“
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.