Odavpoodide keti A1000 Market juhi Tarmo Lauringu sõnul on viimaste kuude hinnatõusud inimeste käitumist oluliselt muutnud – hüppeliselt on kasvanud koduseks toiduvalmistamiseks vajalike toorainete müügimaht ning poolfabrikaatide ja valmistoidu osakaal on vähenenud.
- Oluliselt on kasvanud kuivainete, konservide ja hakkliha müük Foto: LIIS TREIMANN
Lauringu sõnul oli erinevus selgelt näha jaanipäeva ostudes. „Näiteks osteti tänavu mullusega võrreldes märksa enam soodsamat maitsestamata liha, et see siis ise šašlõkiks teha. Samuti oli varasemaga selge erinevus lihakõrvases – kallimate valmissalatite asemel osteti tooraineid, millest ise toit valmis teha. Eks see ongi tegelikult mõistlikum ja tihti ka tervislikum valik,“ ütles Lauring.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.