6 viisi, kuidas kliendid soovitud otsust tegema nügida
Kuidas suunata inimesi teatud valikuid tegema säilitades samal ajal valikute vabadus, sellest rääkis jaekaubanduskonverentsil Baltic Retail Forum 2023 nügimise uurija ning Tallinna ülikooli doktorant ja kommunikatsiooniekspert Heiko Leesment.
Jaekaubanduskonverentsi moderaator Hando Sinisalu (vasakul) ja nügimise uurija Heiko Leesment. Foto: KARLI SAUL
Leesment tõi välja, et kuigi inimeste vabad valikud on õigus, mida hoida ja kaitsta, siis on ka olukordi, kus oleks vaja inimeste valikuid suunata. Nügimine ( inglise keeles nudging) ongi üks variant, kuidas seda teha.
"Inimesed teevad ostuotsuseid enamasti lihtsalt selle järgi, mis neile meeldib, mitte ei vali konkreetse ettevõtte toodet," kirjutas Alar Ojastu. "Ettevõtte seisukohast on see ohtlik, sest kui klient ei ole sind teadlikult valinud, võib ta järgmine kord kergesti ostust loobuda, kui konkureeriv ettevõte teeb parema pakkumise. Ta on sinu tootega küll rahul, aga ta ei ole emotsionaalselt seotud."
Praegusel ajal, mil e-kaubanduse osakaal on väga suureks muutunud, on klientidele suurepärase kogemuse pakkumine üha suuremaks väljakutseks. Eilsel e-kaubanduse UX konverentsil jagas Katre Uibomäe mõtteid, kuidas e-poes maailmatasemel kliendikogemust pakkuda.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP,ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.