Euroopa Tarbijaorganisatsioon (BEUC) on mures Hiina kaubandusplatvormi Temu käitumise pärast ja on platvormi tegevusele tähelepanu juhtimiseks esitanud kaebuse ka Euroopa Komisjonile.
- Hiina kaubandushiiglase Temu slogan on: šoppa nagu miljardär. (Shop like billionare.) Foto: Temu - WhaleCo Inc
Kiirelt kasvav veebiturg Temu kasutab oma turunduses reklaamlauset: “Ostle nagu miljardär.” Odavad hinnad on platvormist ostlema meelitanud juba üle 75 miljoni Euroopa Liidu kodaniku ja seda igakuiselt. Eestis vohab sotsiaalmeedias vilgas Temu järelkaubandus, loodud on mitu Temu kauplemise gruppi, kus üksteisega vahetatakse kauplemisnippe, õpetatakse Temu moderaatoritega suhtlema jne.
Euroopa Tarbimisorganisatsioon (BEUC) on aga väga mures, sest Temu eiravat uusi Euroopa Liidu reegleid. Seadusandluse kohaselt tuleb tagada Euroopa Liidus kaupleval platvormil oma klientide turvalisus, mida Temu aga ei tegevat, teatas BEUC oma kodulehel tehtud
avalduses.
Täpsemalt rikkuvat Temu Euroopa Liidu digiteenuse seadust, sest platvormis osteldes ei ole võimalik piisavalt hästi tuvastada kauba müüjaid - Hiina kauplejaid. Just seepärast esitas ka Euroopa Liidu suurim tarbimisorganisatsioon Euroopa Komisjonile kaebuse. Kaebuse sisu on terav.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.