Alkoholiaktsiisi ja käibemaksumäära tõus 2024. aasta jaanuaris kergitas kunstlikult 2023. aasta alkoholimüüki Eestis, sest turg reageeris maksutõusude ootusele kange alkoholi oluliste etteostudega aasta viimases kvartalis, suurendades laovarusid, teatab Liviko.
- Liviko juht Janek Kalvi Foto: Liis Treimann
Kuigi alkohoolsete jookide müügimaht 2023. aastal Eestis reaaltarbimise toel ei kasvanud, suurenes Liviko omatoodangu müügimaht 0,8% võrra ehk 6,46 miljoni liitrini. Omatoodete müügikäive kasvas 4,6%, jõudes 50,3 miljonit euroni, edastab ettevõte pressiteates.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.