Statistikaamet avaldas statistika, mis puudutab tehisaru kasutamist ettevõtetes (2024. aasta andmed) ja müüki veebikeskkonnas. Veebimüügi kokkuvõtlikud andmed kajastavad 2023. aastat.
Alustame veebimüügist. 2023. aastal kasutas 21,3% kõigist ettevõtetest müüki veebilehe kaudu, kuid veebimüügist saadud tulu moodustas ainult 7,7% kogu müügitulust. Eraisikutele suunatud veebimüügi osakaal kogu müügitulus oli 4,1%, samas kui teistele ettevõtetele suunatud müük moodustas 3,6%. Kui vaadata müügitulu osakaalu majandusharude lõikes, on loogiline, et info ja side valdkonnas saadi veebimüügist 41% kogu müügitulust. 2020. aastal oli vastav näitaja poole väiksem. Meelelahutuse ja vaba aja valdkonnas oli veebimüügi osakaal 35%, hariduses 26% ning hulgi- ja jaekaubanduses vaid 7%.
Seotud lood
Päris palju on viimasel nädalal kirjutatud sellest, kas Eesti on ELi kallimate riikide seas või mitte. Nagu ikka, sõltub kõik sellest, milliseid numbreid vaadata. Üldise hinnataseme võrdluses kindlasti ei ole. Teatud kaubagruppide osas oleme aga juba päris kallis riik (näiteks toit, riided), mingite kulude osas on veel minna pikk tee (näiteks energia või kinnisvara vallas).
Statistikaameti täna avaldatud andmetest nähtub, et jaekaubanduse mahud on võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 5%, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Statistikaameti andmetel langes tarbijahinnaindeks 2024. aasta septembris võrreldes augustiga 0,3% ning tõusis võrreldes mulluse septembriga 3%. Eelmise aasta septembriga võrreldes olid kaubad 1,5% ja teenused 5,5% kallimad.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.