Eesti tarbijate kindlustunne on endiselt vähenemas, poodidest otsitakse allahindluseid ja sooduspakkumisi. Uued maksutõusud ning lisanduvad maksud kahandavad klientide optimismi üha enam ning panevad neid ostuotsuseid veelgi hoolikamalt kaaluma. Prisma soovib selles olukorras olla tarbijale toeks, pakkudes konkurentsivõimelisi hindu ja usaldusväärseid tooteid.
Möödunud aasta oli kaubandussektori jaoks küllaltki keeruline, peegeldades Eesti majanduse üldisemaid arenguid. Pikalt kestnud majanduslangus ja tarbijate kindlustunde kukkumine seadsid nii kaupmeestele kui ka klientidele mitmeid proovikive, rääkis Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Mitu aastat jahtunud majandus on jätnud jälje eestlaste tarbimisharjumustele ning hinnatundlikkus on ostukäitumisest aina selgemalt näha, selgus Prisma 2024. aasta statistikast.
Infopanga toidu- ja esmatarbekaupade kvartaliaruandest on selgunud, et käibe kasvu üle saavad rõõmu tunda pigem discounterid. Väga suurt rõõmu saab tunda vaid üks.
Muutunud majanduskeskkond on tugevasti mõjutanud kogu kohalikku kaubandusmaastikku. Inimesed on hädas kasvava hinnatasemega ning see mõjutab otseselt ostujõudlust ja tarbimisharjumusi.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.