• 20.10.14, 14:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maailmas ei ole midagi uut!? Kaubanduse arengust Einsteini ainetel

Tehnoloogiaettevõtte Nixor EE tegevjuht Imre Reinson võrdleb tänapäeva kaubandust Einsteini energia jäävuse seadusega, loe millised ühised jooned välja tulid. 
E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 1
Energija jäävuse seadus: Energia ei teki ega kao, ta võib vaid muunduda ühest liigist teise ning kanduda ühelt kehalt teisele. Eeldades, et isoleeritud süsteemi energia on ajas muutumatu suurus.
Kliendi jäävuse seadus: Klient ei teki ega kao, ta võib vaid liikuda ühest kauplusest teise ning kanduda ühelt ostukanalilt teisele. Eeldame, et kliendi raha isoleeritud ruumis on muutumatu.
Tänaseks on ruum muutunud. E-kaubandus on avanud piiriülese konkurentsi, kus toodete ja teenuste info on kõigile reaalajas kättesaadav. Paradoksaalsel moel takistab täielikult efektiivset turgu vaid seesama info kättesaadavus - info on erineval kujul ja selle maht ületab inimese vastuvõtuvõime.
E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 2
Massi ja energia ekvivalentsuse tõttu avastati, et mass võib muutuda energiaks ja vastupidi.
E-kaubanduse ja M-kaubanduse ekvivalentsuse tõttu oleme avastanud, et Elektrooniline kaubandus võib muutuda Majas toimivaks kaubanduseks ja vastupidi. C ehk consumer on konstant. Kes enne oli ainult E-kaupmees on avanud kauplemispinna Majas ning Majades kauplejad arendavad endale E-kanaleid.
E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 3
E-kaubanduse edukus sõltub mobiilsusest (M-mobility) ja mugavusest (C-convenience).
Tarbijal on võimalus osta sõltumata asukohast ja ajast. Ostuprotsess on seadmetest sõltumatu. Ostu võidakse alustada telefonis ühel päeval, täiendada tahvlis teisel päeval ja lõpetada kaupluses. Järjestus võib olla vastupidine ja kombineeritud. Ostunimekiri võib tekkida külmikul või prügikasti juures oleva skanneri abil. Oluline ei ole kaupluse asukoht vaid kliendi asukoht ja see et tal oleks teie kauplus alati käeulatuses - tema taskus.
Mugavus on oluline kõikides detailides. Alates valikust kuni kauba saamiseni. Kasutajaliides määrab kõik. Igal kaupmehel tekib mitmeid APP’e ning nad on tarbija poolt muudetavad. Ostja valib endale ise oma inforuumi - lubatud pakkumised, lubatud lojaalsusprogrammid, lubatud ja soovitud sortiment. Olenevat toodete kategooriatest määrab ta kojutoomise sageduse standardteenusena.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele