Kulleri- ja logistikaettevõtte DPD tellitud uuest üleeuroopalisest uuringust selgub, et Eesti aktiivne e-ostleja, ehk kuus vähemalt ühe netiostu tegev inimene, vastutab kõikidest Eestis tehtavatest netiostudest tervelt 88% protsendi eest.
- Foto: rupixen.com on Unsplash
Neljandat aastat läbiviidud DPD üleeuroopalise uuringu järgi veavad Eesti e-kaubandust suures osas just n-ö aktiivsed ostjad, kes teevad igas kuus interneti kaudu vähemalt ühe ostu. Aktiivsed e-ostlejad moodustavad 38% kõikidest Eesti netiostlejatest, kuid nende ostud moodustavad tervelt 88% kogu Eesti netikaubanduse mahust.
„Need numbrid näitavad selgelt seda, et kogu e-kaubanduse turul on võime kasvada lausa kordades, sest kui ka ülejäänud Eesti inimesed hakkaks sama aktiivselt e-ostlema, siis tõuseksid saadetiste arvud väga kiiresti,“ selgitas DPD Baltikumi äriarenduse juht Margot Heinsalu lisades, et tegelikult pole ju ka vähemalt üks netiost kuus veel väga suur maht.
„Arvestades, et Euroopas keskmiselt teevad sellised aktiivsed ostlejad aastas 40 ostu ja Suurbritannias isegi 48 ning Eestis on see number 30 peal ehk Euroopa kõige madalam, siis võiks Eesti e-kaubanduse turgu ees oodata veel kõige suurem kasv,“ lausus Heinsalu.
„Kindlasti on need aktiivsed ostlejad e-kaubanduse sektorile ka väga oluliseks sihtgrupiks, kelle soovide ja harjumustega tuleb arvestada nii kauplejatel kui ka logistikaettevõtetel.“
DPD uuringu järgi säästavad Eesti aktiivsete e-ostlejate hinnangul netiostud aega (76% vastajatest oli tugevalt seda meelt), aitavad kokku hoida raha (66% vastajatest oli tugevalt seda meelt) ning ühtlasi aitab netis ostlemine vältida stressi, mis kaasneb tavapoodides käimisega (55% vastajatest oli tugevalt seda meelt).
Eesti aktiivsetel internetipoodide klientidel moodustavad netiostud hinnanguliselt 12,1% kõikidest tehtud ostudest. Euroopas on sama number 13,5%.
Kategooriate kaupa moodustavad ostudest 51% ilu- ja tervisetooted, 43% mood ja riideesemed ning kolmandal kohal 35%-ga on jalanõud..
DPD grupi e-poodlemise baromeetri raport on suurim e-kaubanduse uuring, mida viiakse läbi aastast 2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 255 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.