Kaubandusettevõtte juht ei tohiks teenindavat personali halvasti kohelda, leiab isiklikust kogemusest Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee toimetaja Maarit Eerme.
- Kaubandus.ee toimetaja Maarit Eerme Foto: Meeli Küttim
Olen ise aeg-ajalt ka teenindava personali rollis, kus suhtlen inimestega, olen abivalmis ja täidan mulle antud tööülesandeid. Hiljuti sain kindla ülesande, mida pidin tegema ja jälgisin seda pingsalt. Kuid üks kaubandusettevõtte juht eiras minu öeldut ning isegi bravuuritses natuke. See üllatas mind kui teenindavat personali. Mis mul üle jäi, kui tal lubada teha seda, mida ta soovis.
Juhtum pani mind mõtlema: kuidas kaubandusettevõtte juhtfiguur suhtleb enda teenindajatega, kuidas ta jagab neile infot ja kuidas ta käitub siis, kui läheb kauplustesse ringkäigule? Kas seal on ka samamoodi, et juht lööb rusikaga lauale, et olgu olla, ja edastab käsu: „Tehke nii, nagu mina ütlen, sest mina olen boss“? Kas sedasi leitakse suurepäraseid töötajaid, kes tunnevad enda tööst rõõmu ja kujundavad ettevõtte mainet?
Austa teenindaja tööd
Õhtul koju minnes mõtlesin sellele juhtumile pikalt. Mõtlesin ka järgmisel päeval ning sees oli kuidagi õõnes tunne. Selle juhi alluvuses ma ei tahaks küll töötada.
Seega, kaubandusjuht, kui soovid leida suurepärast töötajat enda kauplustesse, kes teeb enda tööd rõõmuga, ning tööle kandideerijate hulk on ka väga hea, siis ära suhtu teenindajasse, nagu ta oleks eikeegi. Talle ei maksa öelda, et sina oled ülemus ning tead, kuidas asjad peavad käima. Proovi temaga suhelda meeldivalt, süstida positiivsust, austa tema tööd. Räägi temaga sõbralikult, kiida. Tema kujundab samuti ettevõtte mainet ning üldilmet.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.