Maailmas on käimas juba mõnda aega suur e-kaubanduse ja e-äri buum. 41% internetikasutajatest teevad täna ka online oste ning 2016. aastaks ennustatakse e-kaubanduse käibeks kuni 1,80 triljonit eurot (statista.com 2015). E-kaubanduse mahtude kasv ei tulene ainult olemasolevate poodide käivete kasvust, vaid pidevalt lisandub ka uusi e-poode ning üks endast lugu pidav füüsiline pood omab ka e-keskkonda, kirjutab interneti kaardimaksete lahendusi pakkuva ettevõtte EveryPay juht Lauri Teder.
Nii füüsiliste kui e-poodide väljakutsed on samad - kuidas tagada, et klient tuleks tagasi ka järgmisi oste sooritama. On ju teada tõde, et kõige kasumlikul klient on püsiklient. Suurendades püsiklientide hulka 5%, suureneb ettevõtte kasumlikkus 75%. Gartneri statistika väidab, et 80% ettevõtte tuleviku käibest teevad 20% tema praeguseid kliente. Kui see veel sind ei veennud, siis tea, et uue kliendi leidmine on viis korda kallim kui olemasoleva kliendi hoidmine.
Püsiklientide tekitamiseks otsitakse erinevaid võimalusi. Üheks olulisemaks trendiks on kliendi ostuprotsessi võimalikult mugavaks ning kiireks muutmine. Esiteks on see tähtis kliendikogemuse seisukohalt. Teiseks, et viimases, kuid kõige tähtsamas etapis, ostust ei loobutaks. Amazon’i iga-aastane käibe kasv on endiselt 20%. Nende sõnul tuleb see sellest, et nad pööravad ostukogemusele ning kasutusmugavusele suurt rõhku. Amazoni 1-Click on kõigile tuntud mugavuslahendus.
Kui kunagi oli e-poes ainsaks maksevõimaluseks krediitkaart ja/või PayPal, siis tänapäeval pakutakse järjest enam ka muid makselahendusi. Olgu nendeks siis pangalingid, Klarna, Sofort, Skrill või teised teenused. Eesmärgiks on kliendile valikuvõimaluste pakkumine, et klient saaks endale valida sobivaima makseviisi.
Eestis on makselahenduste olukord sootuks äraspidine, kus pangalingid on tihti ainsad makseviisid. Pangalinkide miinuseks on see, et need on panga- ja riigipõhised. Võimaldades krediit- ja deebetkaardimakseid oma e-poes, teed selle globaalseks ja avad oma poe erinevate pankade klientidele üle maailma. Kas kujutate ette, kui kaardimakse puuduks näiteks Amazonis, Sports Directis või AliExpressis? Ilmselt mitte.
Kaardimakse puhul saab kaupmees muuta oma kliendi ostukogemuse selliseks, nagu tema seda soovib. Kaardiandmete sisestamise vorm on võimalik kujundada vastavalt oma e-poe disainile ning see tihedalt siduda ostuprotsessiga, ilma et ostja peaks kaupmehe juurest vahepeal lahkuma.
Viimasel ajal räägitakse järjest enam traditsioonilises kaubanduses maksmise lihtsamaks muutmiseks kontaktivaba makse (NFC) võimaldamise näol. Sama ideoloogiat toetav ühe-kliki-makse on e-kaubanduses juba ammu kasutusel olnud. Kõige selle juures ei võta kaupmees ise mingit kaardiandmete hoiustamise riski, kuna kaardiandmed salvestatakse tegelikult turvaliselt kaardimaksete teenusepakkuja juures ning kaupmehe juures on salvestatud vaid viide nendele kaardiandmetele.
Tehes korduvate ostude sooritamise lihtsaks, tulevad ostjad kindlasti tagasi ka järgmisi oste tegema ning aitavad suurendada sinu ettevõtte käivet ja kasumlikkust.
Autor: Lauri Teder, EveryPay juht
Seotud lood
Eesti e-kaubandus areneb hoogsalt, uusi internetikauplusi tekib nagu seeni pärast vihma ning Eesti tarbijad kolivad oma sisseostudega üha tihedamini online keskkonda. Kuidas kaupmees sellest olukorrast maksimumi saaks võtta ja kasvatada lojaalsete klientide osakaalu, räägib turundusekspert Katre Kaarenperk.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.