E-poe käepikenduseks valitud viimase miili pakkuja eeskujulik teenindus on määrava tähtsusega, ja siin ei ole ruumi lohakusele, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv.
Kauba konarliku teekonna negatiivne emotsioon seostub tarbijale e-poega ning võib ta tulevastest ostudest loobuma sundida. Konkurentsitingimustes võidavad koostööpertnerid, kes e-kauplejalt viimase miili peavalu ära võtavad, mitte juurde ei tekita.
Eesti e-ostlejad on maailmas unikaalsed oma pakiautomaadi- ja pangalingi kasutamise lembusega. Pakiautomaatide võrgustik ja pakkujate ring on aktiivselt laienenud ning tarbijate võimalused saada pakk kätte endale sobival ajal ja sobivast kohast on tarneviisi populaarsusele kaasa aidanud.
Tarbijauuringu põhjal eelistas 86% vastajatest e-poe kaubad kätte saada pakiautomaadist, 46% kulleriga ja 20% postkontorist. Numbrid räägivad selget keelt, milline teenus tarbijaid kõige enam rahuldab.
Valdavalt jõuavad Eesti e-poodide tellimused kohale päeva-paariga, osade kaubagruppide puhul juba tellimise päeval. Siin ei ole eestlaste ootused üleliia kõrged – 76% vastajatest ei oota sama päeva tarnet, küll aga peetakse puuduseks kõrgeid kohaletoimetamise kulusid, pikka tarneaeg ja tagastamise keerukust.
Üleilmse e-kaubanduse müügimahu prognoos aastaks 2017 on 2,29 triljonit dollarit, aastaks 2021 peaks see kahekordistuma. See paneb proovile kõigi osapoolte võimekuse e-kaubanduse toiduahelas.
Lohakatele ja ebaefektiivsetele sellel turul ruumi ei ole.
Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.