Ehituskaupade müüja Vesiroos OÜ arendab uut kliendipõhist turundusstrateegiat, et läheneda klientidele vastavalt vajadusele ning mitte pakkuda lihtsalt kaupa.
Ehitusmaterjalide müüja ning ehitusteenuse pakkuja Vesiroos OÜ on Tallinna lähistel Kohilas tegutsenud juba üle 15 aasta. Kuidas Eesti kapitalil põhinev ettevõte pole alla vandunud aina jõudsamalt laienevatele rahvusvahelistele ehituskaubakettidele, vaid avas järk-järgult arenedes sel kuul uusi võimalusi pakkuva kodulehekülje ning on kasvanud arvestavaks ehitustööriistade rentijaks, räägib ettevõtte juht Riho Pihlapuu.
Miks otsustasite just nüüd panustada kodulehearendusse ning uuel moel toimivasse püsikliendiprogrammi?
Ükskõik kui suur või väike olla, on igal ettevõttel oma väärtus, mida saab kõige paremini näidata läbi innovatsiooni. Tänase turuolukorra puuduseks on ühelt poolt pakkumiste küllus ja teisalt infopuudus. Me ei taha enam olla lihtsalt kaubapakkujad, vaid suhelda oma klientidega ning saada teada nende tõelistest vajadustest. Mitte kaupmees ei otsusta, mis on kliendi valik, vaid klient ise peab saama otsustada ja kaasa rääkida. Täna teebki Vesiroos pingutusi ja investeeringuid, et luua selline kahepoolselt toimiv kontakt.
Kuidas te seda kontakti loote, ning mida see kliendi jaoks tähendab?
Ennekõike hõlmab see funktsionaalse kodulehe loomist, läbi mille saab kasutada meie teenuseid mugavalt internetis. Idee on selles, et meie kliendid saaksid osad valikud ja otsused teha kohale tulemata. Kaupluste osas oleme loomas püsikliendikeskkonda, läbi mille saame teha parimaid pakkumisi. Kuna pooled meie kliendid on püsikliendid, tahaksime teha neile erinevaid soodustusi täiendava allahindluse näol, olenemata ostu sisust.
Eestis on seni levinud toodete sooduspakkumised, millega üritatakse lihtsalt mingeid tooteid maha müüa, ent meie ei taha panna oma klienti fakti ette, et ta tulenevalt allahindlusest peab võtma just selle firma kaupa, mis hetkel pakkumises on. Meie kliendid saavad vaid soovitud allahindlust ning neil on võimalus soodusprogrammis kaasa rääkida.
Kas kliendi jaoks veel midagi seoses uue kodulehega muutub?
Jah, näiteks tööriistarendi puhul leiab meie kodulehelt toote tutvustuse, pildi ning hinnakirja. Muide, pakume rendiks korralikke kvaliteettööriistu, mida teistest rendifirmadest ei pruugi leida ning mida sageli muidu koos spetsialistiga vaid tellida saab. Kasvav suund on ka projektimüük, mis võimaldab üle Eesti saada kiiremini infot meie ehitusteenuste ning hinnapakkumiste kohta.
Kuidas teie töötajad uude turundussüsteemi integreeritud on?
Rohkem kui ei kunagi varem, sest kes räägib veel paremini ettevõtte tegevusest, toodetest ja pakkumisest kui mitte meie töötajaid? Nimetame seda turundusmehaanikaks ehk ettevõttesiseseks turundustegevuseks, mis toetab meie tegevust läbi töötajate igapäevase suhtlemise klientidega nii vahetus kontaktis, läbi e-kirjade ja telefonide kui ka sotsiaalmeedias. Me ei soovi, et toodetest räägib ning ettevõtte reklaamitegevuse otsustab igapäevasest klienditeenindusest eemal seisev turundusinimene, vaid toodete esitlemise on toodud töötajate ülesandeks, kes tõesti oskavad rääkida oma tööst ja toodetest.
Mis aitas teil jõuda sellise turundusmehaanikani?
Eks meilgi ole olnud paremaid ja halvemaid aegu. Näiteks tegutsesime vahepeal kolme poega, millest ühe sulgesime. See oli hea õppetund, läbi oma kulude.
Täna töötame selle kallal, et mõista paremini kogukonna vajadusi, suurendada kaubavalikut ja olla parem partner. Näiteks viimase kolme aasta jooksul on meie kaubakogus kahekordistunud ja rikkalikum kui kunagi varem ning olemegi seda julgenud suurendada tänu klientidele ja koostöös nendega. Vesiroos ei ole suure kasumimarginaaliga ettevõte, aga me oleme järk-järgult kasvanud, palganud uusi töötajaid ning investeerinud neisse.
Just jätkusuutlik tegutsemine ja masust ülesaamine aitasid teha julgeid otsuseid ning liikuda kliendile lähemale. Tänu sellele on meie püsiklientide arv viimase 3-4 aasta jooksul stabiilselt suurenenud ja trend on ka edaspidiseks positiivne.
Kuidas OÜ Vesiroos sündis?
Ettevõtte loomine käis kiiresti nagu 1990ndail ikka – tuli idee, tehti äriühing ning asuti tegutsema. Nimi Vesiroos tuleneb meie esimesest tegevusest, milleks oli puhkebaasi väljarentimine. Kuna aga baas eriti tulus polnud, hakkasime tasapisi arendama jaekaubandust kaupluse näol ning ehituskaupadeni jõudmisel sai alustatud ka ehitustegevusega.
Kuidas olete tegevuse kaupluse ja ehitustegevuse vahel jaganud?
Läbi aegade oleme lähenenud otsustele konservatiivselt: meil on väga heal tasemel finants- ja raamatupidamisarvestus ning rehkendame alati kõik plussid ja miinused põhjalikult läbi. Täna on meie ettevõttel kolm eraldiseisvat kasumikeskust: tulu toob renditav hoone, ehitus ja jaekaubandus. Kui ehituses võivad laekuvad tulud vastavalt lepetele võnkuda 7-90 päeva, toob jaekaubandus igapäevaselt raha kassasse. Ettevõtte tegevus võib tunduda killustatuna, kuid samas on rahavoog stabiilsem ja tegevus mitmekesisem.
Milliseid põhimõtteid olete 20 aasta jooksul järginud?
Meie põhimõte on kvaliteedi osas mitte hinnaalandust teha. Sellest on saanud meie visiitkaart ning tänu oma põhimõtetele omame turunišši, kus reklaam meie kohta liigub enamasti kliendilt kliendile. Kuna aga turuolukord muutub iga päevaga konkurentsitihedamaks, olemegi astunud uusi samme oma turuosa säilitamiseks ja kasvatamiseks ning klientidele parema teenuse pakkumiseks: liigume rohkem internetti, alustasime veebipõhist projektimüüki ning tõhustame kvaliteettööriistade renti.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.