Jaemüüjate jaoks on kinkekaardid väga hea müügivõimalus. Need võtavad letis vähe ruumi ning aitavad uusi kliente poodi tuua. Kinkekaarte võite pakkuda ka tooteid vahetada või tagastada soovivatele klientidele. Kinkekaardi kasutamisel kulutavad kliendid sageli kuni 20% kinkekaardi väärtusest rohkem. Kui kinkekaart jääb kasutamata, jääb selle soetusmaksumus jaemüüjale.
Kuigi kinkekaart on klientide jaoks lihtne võimalus kingituste ostmiseks, on sellega seotud kaks olulist probleemi. Esiteks peetakse kinkekaarte vahel isikupäratuks või kiirustades ostetud kingiks. Teiseks tuleb kinkekaarte klientidele eraldi reklaamida.
Kuidas siis müüa tänasest 25. detsembrini võimalikult palju kinkekaarte? Abiks võivad olla järgmised viis taktikat.
1. Tehke need hästi nähtavaks ja dekoratiivseks
Pole vist vaja öeldagi, et kui kinkekaardid ei ole välja pandud, siis neid ka ei osteta. Pange füüsilised kinkekaardid välja kassa lähedale. Esiteks aitab see vältida vargusi, kuna kinkekaardid on ahvatlev sihtmärk. Teiseks võib ostutuhinas klientidele viimasel hetkel meelde tulla, et mõnele sugulasele või sõbrale on kink ostmata. Pilkupüüdev kinkekaart toob kindlasti oste juurde. Ärge unustage pakkuda kinkekaarte ka veebilehel! Järjest enam inimesi valivad tooted veebis välja ja lähevad poodi neid ostma – veel üks võimalus kingiostjale idee anda.
Kui panete füüsilised kinkekaardid välja kassa lähedale, et neil silma peal hoida, siis paigutage kinkekaartide reklaamid üle poe laiali.
Kui prindite kinkekaarte ise, siis kasutage selleks kvaliteetset prindimaterjali ja printerit. Printida võiksite mitut tüüpi kaarte, millel on kujutatud erinevaid poes müüdavaid tooteid. Kas teie poes on tööriistade sektsioon? Kujundage üks kinkekaardi versioon tööriistadega. Kas teie poes on spordikaupade sektsioon? Kujundage jalgpalli või väravavahikindaga kinkekaart. Nii saab ostja valida kingisaajale kohandatud kinkekaardi: „Tean, et sulle meeldib sport – äkki leiad siit poest uut varustust.” Aidake klientidel teha kinkekaardist erilisem ja läbimõeldum kink, et see ei jätaks viimase minuti muljet.
Nõuanne: Printige kinkekaardile vöötkood, et kassiir saaks seda lihtsalt skannida. Andke kinkekaardiga kaasa ilus ümbrik või muu valmispakend, et klient ei peaks seda mujalt ostma.
2. Seostage kinkekaardid müügihittidega
Sageli ostetakse kinkekaarte siis, kui ei osata midagi konkreetset osta, aga teatakse, et kingisaaja käib selles poes. Kinkekaartide atraktiivsemaks muutmiseks võite seostada neid mitmesuguste toodetega, mille ostmisele kliendid võivad mõelda. Teil on välja pandud erinevate värvide ja suurustega sviitrid, mis kõik maksavad ligikaudu 60 eurot? Pange sviitrite lähedale silt, mis reklaamib 60-euroseid kinkekaarte. Teie poes on hulk toredaid väikeseid tooteid, mis maksavad kuni 10 eurot? Pange nende lähedale silt, mis tuletab ostlejatele meelde, et 10-eurone kinkekaart sobib suurepäraselt pisikingituseks.
3. Motiveerige ostjaid
Pühadekinkide ostmine võib kujuneda üsna närvesöövaks – tuleb ju kõiki kingisaajaid meeles pidada ja samal ajal rahvast pungil poodides ringi käia. Miks mitte pakkuda ostjatele väikest boonust? Siduge kinkekaartide müük kampaaniaga. Näiteks, kui klient, ostab 75 eurot või rohkem maksva kinkekaardi, saab kaasa ka väikese testri või kingituse.
4. Motiveerige töötajaid
Kui soovite müüa rohkem kinkekaarte, siis looge teatud vääringus kinkekaartide spetsiifiline tulemustasu. 20-eurose kinkekaardi müümise eest teenib töötaja 1 euro. 50-eurose kinkekaardi müümise eest teenib töötaja 5 eurot. Valige tulemustasumäärad ise. 25. detsembri lähenedes võite tulemustasumäära tõsta, et müügile hoogu veelgi juurde anda.
Samuti võite määrata kollektiivse preemia, mis põhineb kogu poe müügieesmärgi saavutamisel. Tuletage töötajatele meelde, et igale ostjale kassas kinkekaarti pakkudes saavutavad nad eesmärgi kiiremini.
5. Kasutage sotsiaalmeediat
Kui olete kujundanud ilusa kinkekaardi, loonud kampaania või kinkekaardid populaarsete toodetega seostanud, siis peate kindlasti klientidele sellest teada andma. Mõelge, kuidas nendeni jõuda.
Facebooki, Twitteri ja Instagrami puhul on hea see, et te ei pea piirduma kinkekaartidest rääkimisega. Võite neid klientidele näidata. Postitage oma lemmikkujunduste fotod – näiteks pilt kõrvuti asetsevast tootest ja kinkekaardist koos pildiallkirjaga „Ei tea, mis suurust ta kannab? Ostke parem kinkekaart.” Nii teavitate kliente pakutavast võimalusest ja annate ideid selle kasutamiseks. Kujutage ette, et olete stressis pühadešoppaja. Mis teil mõttes on?
Üldiselt kinkekaardid meeldivad kingiostjatele, aga nad tahavad tunda, et ei läinud kergema vastupanu teed, vaid ostsid midagi läbimõeldut. Kui järgite neid soovitusi, näevad paljud kliendid kindlasti teie kinkekaartides võimalust teha kerge vaevaga personaalseid kingitusi.
Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht
Seotud lood
Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuste müügistatistika kohaselt oli tänavu jõuluvana kotis ja kuuse all kõige enam Eesti autorite raamatuid, interaktiivseid trendimänguasju, kinkekaarte, küünlaid ja parfüüme. Rimis müüdi traditsiooniliselt kõige enam lõhet ning mandariine.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.