• 11.05.23, 13:01

Roboti usaldamine on digitaliseerimisel suur väljakutse

Seekordses saates "Digipööre kaubanduses ja tööstuses" on külas Rimi sisemise tuleviku ärisuundade nõukogu liige Maris Rannus.
Maris Rannus.
  • Maris Rannus. Foto: Rimi Eesti Food
Digitaliseerimisega puutuvad ostjad kokku Rimi müügisaalis kui ka lao ja logistika osas.
"Kliendi poolelt täna on kõige nähtavam ilmselt äpp, millega on seotud kliendikaart ning kõik kauplusesisesed iseteenindusfunktisoonid, näiteks ise kauba skanneerimine ja iseteeninduskassad," ütles Rannus.
Iseteeninduskassade osas nentis Rannus, et kuigi need on Eestis juba mõnda aega olnud, siis inimestel on muutused rasked tulema. "Meil on iseteeninduskassade juures inimesed, kes abistavad. Kui inimesed on korra selle läbi teinud, siis nad edaspidi tulevad ka iseteeninduskassasse ja näevad, et see on hõlbus ja kiire," tõdes Rannus.
Tema hinnangul on tänasel päeval tavakassad üha rohkem ka suletud ning iseteeninduskassade kasutatavus kasvab iga päevaga. "Enam nii ei ole, et inimene eelistab vaid tavakassat. Kõik vajaliku saab iseteeninduskassas tehtud," tõi ta välja.
Rannus ütles, et mobiiliga skanneerimine on hetkel madalama kasutatavusega, kui nad ise sooviks. "Tahaksime, et inimesed kasutaks rohkem mobiilset skanneerimist. Kasutatavus aga aina kasvab," ütles Rannus.
Digitaliseerituse suurendamine
Digitaalsed hinnasildid on teemaks ka Rimis. "Neid on aga vähe, sest endiselt on digitaalsete hinnasiltide tarkvara üsna kallis. Eile alustasime pilooti 8 kaupluses puu- ja juurvilja osakonnas, sest nende hinnad muutuvad kõige rohkem. Vaatame, kuidas see toimib," selgitas Rannus.
Ta arvas, et teenindajavabad poed lähiajal kindlasti mingi turuosa võtavad. "Arutame koostööpartneritega, kuidas seda lansseerida. Tänasel päeval on see aga tarkvara poolelt hetkel väga kallis, nii et teenindajavabade poodide tasuvusaeg saab olema väga pikk. Mingeid samme selle poole aga teeme," selgitas Rannus. Ta tõdes, et osades asukohtades ilmselt õigustaksid teenindajavabad poed ennast ära, näiteks hotellides ja lennujaamades.
Rimis on samuti laos töö osaliselt automatiseeritud. "Riia kesklaos on robotsorter. Selleks, et sorter saab tööd hästi teha, on vaja, et kõik tarnijad tarniksid kaupa standartses taaras. See mõjutab seega kohe kõiki koostööpartnereid," ütles Rannus. "Selles suunas me liigume. Pigem probleem täna selles, kuidas kaup saaks laost riiulisse. Kui keegi suudaks selle digitaliseerida, siis seal on suur efektiivsuse võti."
Saatejuht on Hando Sinisalu.
Roboti usaldamine on digitaliseerimisel suur väljakutse
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele