Lihtsalt öeldes on kategooriajuhtimine viis oma tooteid ja teenuseid valida, segmenteerida ning kliendile pakkuda.
- Marianne Lõhmus ja Katrin Riisalu Foto: Äripäev
Klient ei vali toidupoodi kilepiima järgi, mida ta saab igast nurgapealsest kauplusest – ta valib toidupoe nende eriliste lemmiktoodete järgi, mida mujalt ei saa. Paraku keskendub tavapärane toodete müügianalüüs vaid populaarsematele toodetele, mille käive on küll hea, kuid mis konkurentsieelist ei anna.
Pikaajalise kaubanduse taustaga koolitaja Katrin Riisalu kirjeldab kategooriajuhtimist kui mudelit või protsessi, mis pannakse ettevõttes paika alates juhtkonnast. See tähendab lisanduvat ajaressurssi, kuid toob müügitulemustes hiljem mitmekordselt tagasi. Kusjuures mitte ainult müügitulemustes, eesmärgiks võib olla hoopis klientide arvu suurendamine või äri ümberkorraldamine. Paraku takerdub kategooriajuhtimine täna paljudes ettevõtetes just aja taha, ostujuhtide lauad on tööd täis ning aega lisanduvaks analüüsiks ja kliendi vajaduste mõistmiseks ei ole.
Katrin viib Äripäeva Akadeemias läbi koolitust „
Kategooriajuhtimine kaubanduses“, kus õpitakse kasutama 8-astmelist mudelit läbimüügi suurendamiseks ja kasumi kasvatamiseks. Järgmine koolitusgrupp stardib juba märtsis 2023.
Saadet juhib Äripäeva koolituste juht Marianne Lõhmus.
Kategooriajuhtimise potentsiaal takerdub paljudes ettevõtetes ostujuhi ülekoormuse taha
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.