Eskor põhjendas niisugust arvamust Äripäeva raadio hommikuprogrammis asjaoluga, et vastuvõetud kujul maks arvestab lisaks sõiduki saastenäitajale ka selle massi, kuid näiteks nn täishübriidid ongi loomu poolest raskemad autod ning seetõttu ei tule maksuvõit kokkuvõttes kuigi suur. Lisaks tuleb silmas pidada, et täishübriidid on kas või poolhübriididega võrreldes ka n-ö letihinnas kallimad.
Eesti inimeste madal kindlustunne on tinginud languse käesoleva aasta automüügis, kuid teatud juhtudel ka uue auto ostu või vana väljavahetamise soovi edasilükkamine automaksu selginemise ajaks. Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld toob välja, et enne 2025. aasta algust ei pruugi mõned mudelid enam Eestisse jõudagi.
Autode müük on pärast koroonaaega liikunud kasvavas tempos internetti ning sõidukeid tellitakse e-poest samamoodi nagu kodutehnikat või riideid. Kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul on selline areng loonud uue trendi, et ka pruugitud tavaautode ostjad soovivad nüüd tellitud sõiduki saada nagu postipaki koju kätte.
Vastupidi kõigile ootustele pole kavandatav mootorsõidukimaks avaldanud veel positiivset mõju selle aasta automüügile, kuid ostjate soovid ja nõudmised sõidukitele on see-eest varasemate aastatega võrreldes muutunud, tõdes Eesti suurim kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektor Rainer Uukkivi.