• 21.01.25, 16:15

Tarbija käitumine on kriisides muutunud. Mida tähendab see kaubandusettevõtjale?

"E-kaubanduse arengu ja tuleviku" saates võtame vaatluse alla tarbijakäitumise viimaste aastate kriiside taustal ning saatekülalised räägivad sellest, kuidas need muutused on mõjutanud e‑kaubandust.
Saatejuht Kuldar Kullasepp Maksekeskusest ja tarbimispsühholoog Ivar Soone.
  • Saatejuht Kuldar Kullasepp Maksekeskusest ja tarbimispsühholoog Ivar Soone. Foto: Äripäev
Saatejuht Kuldar Kullasepp Maksekeskusest avab tarbimispsühholoogi Ivar Soonega, millised tegurid suunavad tänapäeva ostjad ekraani taga ja füüsilistes kauplustes.
Saate alguses arutatakse, kuidas pandeemia, sõjad ja majanduslik ebakindlus on mõjutanud tarbijate kindlustunnet ja valikuid. Soone toob esile, et inimesed on muutunud oma ostudes kaalukamaks, eelistades ratsionaalseid otsuseid ja säästmiskäitumist. Samas ei piirdu tarbijakäitumise muutused vaid hinnatundlikkusega – tarbijate käitumist suunavad emotsioonid, kultuurilised eripärad ja kohene rahulduse vajadus, eriti e‑kanalis.
Saates uuritakse, kuidas e‑kaupmehed saavad ostuprotsessi lihtsustamise, tagastamistingimuste ja personaliseerituse kogemuste kaudu klientide usaldust ja lojaalsust võita. „Eesmärk on kiire ja mugav ostukogemus, kus tarbijad saavad kohe rahulduse – see on võtmetegur, mis muudab ka väikesed e‑kaupmehed konkurentsivõimeliseks,“ ütles Soone.
Kuidas mõjutab kriisidest muutunud tarbijakäitumine e‑kaubandust?
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 31.12.24, 09:22
Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä: kaubanduse konsolideerumine tooks kaasa soodsamad hinnad
Möödunud aasta oli kaubandussektori jaoks küllaltki keeruline, peegeldades Eesti majanduse üldisemaid arenguid. Pikalt kestnud majanduslangus ja tarbijate kindlustunde kukkumine seadsid nii kaupmeestele kui ka klientidele mitmeid proovikive, rääkis Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Uudised
  • 26.07.24, 12:55
Erkki Laugus: on tõenäoline, et hulk ettevõtteid lõpetavad tegevuse
Kõik me ootasime, et uus valitsus tuleks koos plaaniga, kuidas majandus ja seeläbi ka kodanike heaolu ja maksulaekumiste kasv uuesti käima saada. Paraku kuulsime jälle ainult uutest maksudest ja ei mingit muud plaani, nentis Kaubamaja ASi juhatuse liige Erkki Laugus.
Arvamused
  • 08.01.25, 11:29
Eesti Toiduliidu juht: käibemaksuerisus langetaks toidu hinda? Ei usu
Toidutööstuse käekäik otsustatakse välisturgudel
Toorainete hind kerkib üleilmselt. Eesti toidutootjatele on oluline, et valitsus ei kehtestaks makse või nõudeid, mis halvendaks nende konkurentsivõimet välisturgudel, kirjutab Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Uudised
  • 16.01.25, 15:13
5 soovitust kaupmehele hinnatundliku tarbija edukamaks kõnetamiseks
Eestis on kiiresti kasvanud finantstundlike inimeste osakaal, kes otsivad soodsamat hinda, selgus Dentsu Merkury Estonia uuringust. Tarbijate ostukäitumine ja prioriteedid on selgelt muutumas ning kaubanduses tegutsevatel ettevõtetel tuleb nende trendidega arvestada konkurentsis püsimiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 07:00
Nixori loodud kassatarkvara NexuFront muudab kaubandusettevõtte edukamaks
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele