• ST
  • 13.06.19, 16:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palju enamat kui lihtsalt hinnasilt

Jaekaubandus on muutuste kiirteel. Ajal, mil kliendi ootuseks on sujuv, mugav, usaldusväärne ja personaalne teenindus, mis kombineerib nii füüsilise poe kui ka e-kaupluse, on füüsiliste kaupluste digitaliseerimine "THE NEXT BIG THING".
Tuleviku kauplus on kiirelt arenev, tõelist ostuelamust pakkuv keskkond, mille selgrooks on digitaalne hinnasilt.
Me oleme kõik kokku puutunud olukorraga, kus kauba hind pabersildil on erinev kui kassasüsteemis, info ei vasta tootele või siis puudub hind ja info üldse. Kaupmehed on välja arvutanud, et ühe pabersildi hind (materjal, tööjõukulu sildi lõikamisel, vahetamisel jne) on ca 1 euro. Lisa siia tehtesse kasvõi ainult 1000 toodet, mis iganädalaselt hinnainfo uuendust vajavad ning summa võtab kuu ja aasta lõikes juba arvestatavad mõõtmed. Kasvavate tööjõulukulude ja üldise tööjõupuuduse valguses on kaupmehed täna põhimõttelise valiku ees: kas võtta kasutusele nutikad digitaalsed lahendused, mis annavad võimaluse olemasolevaid töötajaid klientide teenindamiseks paremini rakendada või jääda sammuma vanale sissetallatud rajale, mis tekitab rahulolematust nii klientides kui ka töötajates endis.
Peetri Selver
3 fotot
  • Peetri Selver Foto: Oleg_Harchenko
Siiani on elektroonilisest hinnasildist räägitud ennekõike kui vahendist, mis tagab müügialal olevatele kaupadele alati samad hinnad, mis on kassasüsteemis. Samuti pääsevad kaupluse töötajad hinnasiltide käsitsi tootmisest ja paigaldamisest. See kõik vastab tõele, kuid on hinnasiltide kasutusvõimaluste kõige lihtsam ja elementaarsem viis. Elektrooniline hinnasilt, mis on tegelikult palju enamat, kui lihtsalt vahend hinna või allahindluse kuvamiseks, aitab leida lahenduse paljudele kaupmehi kimbutavatele küsimustele:
-Kuidas tagada piisav kaubavaru ja väljapanek riiulitel?
-Kuidas saada kliendikäitumise kohta piisavalt andmeid?
-Kuidas ühendada füüsilise ja e-poe müük?
-Kuidas vähendada aeguva kauba teket?
-Kuidas klientidele reaalajas kampaaniaid edastada?
Kujuta ette kauplust, kus kõikidel kaupadel on pilveserveriga ühendatud elektroonilised hinnasildid. Kujutle, et kaupluse töötajad näevad reaalajas riiulite täituvust, saavad vähese kaubaga riiulid koheselt täita, klientide e-poe tellimusi kiirelt ja mugavalt kaupluse kaardi abil poes leida ning enamostetud kaupade jaoks rohkem riiulipinda planeerida. Kujutle, et saad vähendada riknevate kaupade tekkimist, kui hinnastad erinevate aegumiskuupäevadega kaupu automaatselt erinevalt. Kujutle klienti, kes kasutab kaupluses mobiili soovitud kauba ülesleidmiseks, kampaaniapakkumiste saamiseks ning lõpuks ka maksmiseks. Kujuta ette õnnelikke ja rahulolevaid kliente ning rõõmsaid teenindajaid. Elektrooniliste hinnasiltide ökosüsteem avab kaupmehele kõik need võimalused ning loob kauplusele tugeva digitaalse selgroo, mille külge on võimalik ehitada sobiv ja vajalik funktsionaalsus nii praeguseid kui ka tulevasi kliente silmas pidades.
Digitaalse ökosüsteemi loomiseks on vaja pilveserverit, mille kaudu on võimalik hallata samal ajal mitmeid erinevas suuruses kaupluseid. Vastavalt soovitud funktsionaalsusele (planogrammid, kaupade füüsiline leidmine poest, reklaamide kuvamine, mobiilimaksed jne) on võimalik kogu infrastruktuur endale sobiva puslena üles ehitada. Elektrooniliste hinnasiltide näol on tegemist ühe kiireima investeeringutasuvusega tootega: mida rohkem erinevaid komponente kasutusele võtta, seda kiiremini on võimalik hakata esmast investeeringut tagasi teenima. Kindlasti tasub meeles pidada, et kauba juures õige hinna kuvamine on elementaarne põhiväärtus, mida klient võtab iseenesestmõistetavalt. Positiivne ostukogemus saabub siis, kui kliendil on läbi hinnasildi võimalik saada selgelt tunnetatavat lisaväärtust.
Hansab on juba 15 aastat olnud maailma juhtivate ESL kaubamärkide esindaja Eestis ja Baltikumis. Esimesed edumeelsed kaupmehed on täna oma kauplustesse pilootlahendused juba paigaldanud ning liiguvad lahenduste laiendamisega samm-sammult edasi. Võta meiega ühendust, et leida parimad võimalused Sinu ettevõttele.
Anneli Laines
Hansab AS kaubanduslahenduste valdkonnajuht
[email protected]
Telefon: +372 605 9817
www.hansab.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele