• ST
  • 19.08.21, 12:36

Tagasi kooli kampaaniad: kuidas pakkuda parimat klienditeenindust kõikidel ostuplatvormidel?

August on jaekaubandusvaldkonnale üks töörohkemaid ja kasumlikumaid kuid, kuna lapsevanemad üle Eesti teevad algavaks kooliaastaks sisseoste, et väiksematel pereliikmetel kooliaasta jooksul vajalikud vahendid olemas oleks.
Tagasi kooli kampaaniad: kuidas pakkuda parimat klienditeenindust kõikidel ostuplatvormidel?
Tänapäevases kaubandusmaailmas seisavad lapsevanemad aga valiku ees, kas osta kooli jaoks vajalik internetist, või minna poodi kohale. Mõlemal juhul peavad kauplejad mõtlema, kuidas pakkuda kliendile selles protsessis võimalikult mugavat, kiiret ja rahulikku ostukogemust.
Pandeemia on kaubandusvaldkonna kliendid jaotanud laias laastus kolmeks. Esiteks inimesed, kes jätkavad füüsilistes kauplustes ostlemist. Teiseks veebipoodide kasutajad ja kolmandaks kliendid, kes soetavad asju nii veebist kui ka ise poodi kohale minnes. Mida saavad jaemüüjad teha, et pakkuda erinevatele inimestele parimat klienditeenindust?
Veebipoe tellimused tuleb täita kiirelt
Viimased aastad on avanud e-kaubandusele mitmeid uksi, mille kaudu on võimalik jõuda enneolematult paljude klientideni, kiirelt ja väheste ressurssidega. Siiski vaid võimaluste olemasolust ei piisa. Kaupmeestel peab olema põhjalik tegevuskava, millega seatud eesmärke saavutada.
„E-kaubandus on väga hea lahendus, et lühikese aja jooksul suure hulga klientideni jõuda, kuid ainult e-platvormi loomisest endast ei piisa. Iga edukas e-lahendus põhineb raskel ja sihipärasel tööl, kus kaupmees tunneb oma kliente ja saab aru, millist kogemust ta pakkuda soovib. Veebis ostlevad kliendid soovivad enda soetatu kiirelt ja murevabalt kätte saada ning kehva kogemuse saanud klient ilmselt samasse poodi edaspidi midagi ostma ei tule. Selle aja põhjal, mis kulub tellimuse esitamisest selle kättesaamiseni, hindab ostja enda kogemust veebipoega. Et see periood oleks võimalikult lühike, tuleb kõigi ostuprotsessi osade vahel tekitada sujuv süsteem, mis muudab ostuprotsessi lihtsaks nii kliendi kui ka kaubandusettevõtte töötaja jaoks,“ selgitas StrongPoint Baltikumi tegevjuht Rimantas Mažulis.
Üheks selliseks lahenduseks on tarkvara StrongPoint Pick & Collect, mille eesmärgiks on välistada inimlikud vead toodete komplekteerimisprotsessis ja seeläbi lühendada tellimuse täitmiseks kuluvat aega kuni 30%. Jaemüüjate jaoks on laos olevate toodete arvu ja seisukorra teadmine äärmiselt oluline, sest aasta kiirematel kuudel võib suure nõudluse tõttu tekkida kaupade puudus, mis toob kaasa kahjumi. Antud süsteem suudab aga luua kaupade komplekteerimiseks kõige parema marsruudi, võttes arvesse toote asukohta laos. Lisaks hoiatab süsteem kauplejat, kui mingi toode on otsas ning see aitab puudustele kiirelt reageerida.
StrongPoint Click & Collect on kõige kasulikumad online ostude viimases etapis, aidates ostud võimalikult kiirelt kliendini toimetada. Lisaks on lahendus keskkonnasõbralikum ja aitab kauplejal logistilist poolt lihtsustada, kuna mitu tellimust on võimalik toimetada ühte kaubakappi.
Kaupluse ja e-poe omavaheline kooskõla
Nende ettevõtete jaoks, kelle kliendid soovivad oste sooritada nii veebis kui ka füüsilises poes, on olukord keerulisem, kuna teenus peab olema ühtviisi mugav mõlema klienditüübi jaoks.
„Kui e-poest ostu sooritanud klient enda toodetele poodi järele tuleb, on suur tõenäosus, et ta sooritab tooteid poes nähes ka mõne spontaanse ostu, seega peab jaemüüjal olema hea süsteem, et kahe platvormi ühildamine ühes kohas üksteist ei segaks. Näiteks kui ostude komplekteerijad liiguvad poes ringi, ei tohi nad poes liikuvaid kliente takistada. Siinkohal tuleb kasuks juba mainitud Click & Collect kaubakappide lahendus, mis võimaldab kliendil enda ostule sobival ajal järele tulla, kuid ei sega samas teisi poekülastajaid ega tekita kassades pikki järjekordi. Lisaks saab kaupmehele olla heaks abimeheks StrongPoint Delivery Manager ehk tellimuste kohaletoimetamise assistent, mis tagab kauba sujuva kohaletoimetamise klientidele,” sõnas Mažulis.
Programm aitab korraldada kaupade liikumist kliendi ja ettevõtte töötajate vahel, tagades, et klient saab saabudes parima võimaliku teeninduse. Näiteks annab lahendus töötajatele teada, millal klient enda toodetele järele tuleb ning kus vajalik kaup asub. Samuti tuvastab programm õigeaegselt ka olukorra, kus kaup on hakkab otsa lõppema, aidates seeläbi paremini hallata veebipoest ostjate ja füüsiliselt kohal olevate klientide vooge, luues nii meeldiva ostukogemuse igat sorti kliendile.
Kohapeal ostlemine, ilma järjekorrata
Me kõik oleme tuttavad hooajalisi kaupu müüvate poodide pikkade järjekordadega, mis muutuvad koolitarvete ostmise ajal eriti pikaks. Ei ole kahtlust, et kui klient peab valima kiire ja aeglase klienditeenindusega poe vahel, valib ta esimese. Hea müügihaldussüsteem muudab kliendikogemust oluliselt paremaks, kiirendab igapäevaseid tehinguid ja abistab poe hinnapoliitikaga.
„Müügihaldussüsteemi investeerides saab jaemüüja aidata kaasa oma ettevõtte kiiremale arengule, selle abil on võimalik teenindada rohkem kliente ning jälgida tõhusamalt tehtud oste ja lao üldist seisukorda. Uue süsteemi valimisel tuleb aga arvestada, kuidas see olemasolevate tarkvaralahendustega kokku läheb. StrongPoint pakub erinevaid lahendusi, mis vastavad iga ettevõtte suurusele ja vajadustele, olgu selleks siis terviklik süsteem ettevõtte tegevuse põhjalikuks jälgimiseks või makseterminal kiireteks ostude sooritamiseks. Meie jaoks on kõige olulisem tõhusa klienditeeninduslahenduse leidmine,“ ütles Mažulis.
Klientide ostuharjumuste muutudes peavad kauplejad olema võimelised uute tingimustega kohanema. Tundes oma klienti on igal ettevõttel - nii suurel kui väikesel - võimalik laiendada oma kliendibaasi ja pakkuda positiivset ostukogemust, kasutades selleks parimaid tehnoloogilisi lahendusi.
Kui soovid rohkem teada saada StrongPoint toodete ja teenuste kohta, võta palun ühendust telefonil 56 230 867 või [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele