Eesti majandus on juba mitmendat kvartalit languses, tarbijate kindlustunne on juba pikalt väga madal ja perede ootus tuleviku osas on pigem pessimistlik. Selle valguses on ka kauplejad väljakutsete ees, kuidas pakkuda ostjatele tema oodatud laia kaubavalikut, arvestades samas nende rahalist võimekust. Maxima ootab endaga liituma kommertsjuhti, kelle ülesandeks on just selle sõlme lahtiharutamine.
- Kaupleja ees on tänases turuolukorras väljakutse – kuidas pakkuda ostjale talle meele- ja harjumuspärast igapäevast toidukaupa, arvestades samas kõrge inflatsiooni tõttu perede kahanenud ostuvõimet. Foto: EIKO LAINJARV [email protected]
Maxima Eesti tegevjuhi Kristina Mustoneni sõnul on viimase 1,5-2 aasta jooksul toimunud toidu- ja esmatarbekaupade turul Eestis viimaste aastakümnete olulisim nihe. Selle perioodi peale isegi kuni 30-protsendiliseks kujunenud hinnatõusu valguses on traditsiooniliselt väga brändilojaalne Eesti tarbija hakanud tõsiselt oma ostukorvi sisu planeerima esmajoones hinnasildist lähtuvalt.
"Sellega seoses on ka kaupleja ees mõnevõrra uudne olukord – kuidas pakkuda ostjale talle meele- ja harjumuspärast igapäevast toidukaupa, arvestades samas kõrge inflatsiooni tõttu perede kahanenud ostuvõimet," kirjeldas Mustonen. "Ehkki järgmiseks aastaks me enam lähiminevikuga sarnast hinnakasvu ei prognoosi, siis toidukaupade inflatsioon ulatub pankade analüütikute hinnangul ikka ca 5 protsendini ning seda olukorras, kus paljud inimesed on igapäevakulutuste tarbeks juba oma säästude kallale läinud ning see omakorda paneb pere ostukorvile kriitilise pilguga otsa vaatama."
- Maxima ootab oma tiimi kommertsjuhti, kellest saab suunamudija ja toidulaua kujundaja sadadele tuhandetele Eesti inimestele. Foto: EIKO LAINJARV [email protected]
Maxima on Mustoneni sõnul seetõttu võtnud teravamalt fookusesse kaubavaliku koostamise ja kliendiootuste täitmise ning otsib sel eesmärgil oma meeskonnaga liituma kommertsjuhti.
Eesti ostja nõuab jätkuvalt kvalieeti ja valikut
"Ka kitsastes oludes on Eesti tarbija jätkuvalt nõudlik, seda nii kvaliteedi kui pakutava valiku osas. Maxima on alati pakkunud oma klientidele parimaid hindu ning kujunenud turuolukorras on meie ees väljakutse leida parim võimalik moodus, kuidas pakkuda igapäevasele toidulauale kaupa, mida ostja meilt ootab ja mis on samas talle taskukohase hinnaga," märkis Mustonen.
Kristina Mustoneni sõnul saavad uue kommertsjuhi ülesanded olema nii otseselt kaubavaliku-hinna fookusega kui ka laiemalt ja valdkondadeüleselt kaubavaliku suundade kujundamises. "Tänapäeval on ennekõike just turunduses palju juttu nn influencer'itest ehk suunamudijatest. Seda paralleeli meile tuues – kui Maxima kauplusi külastab igapäevaselt ca 140 000 inimest, siis ootame oma tiimi inimest, kellest saab suunamudija mitte tuhandetele või kümnetele tuhandetele, vaid suisa sadadele tuhandetele Eesti inimestele," lisas Maxima Eesti tegevjuht.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.