• ST
  • 29.08.24, 10:34

Jaekaubanduse roll kasvavas mängutööstuses

Mängutööstus tõstab taas pead ning mängudega seotud kauplemine on igati tõusuteel ja selle üleüldine kasutusvõimalus on märkimisväärselt kasvanud.Miljardeid teeniv meelelahutusäri on kasvavas populaarsuses üle kogu maailma, teenides miljardeid eurosid igal järgneval aastal. Kuid, tekib küsimus: kas jaemüügimaastik on selle kasvu ka tegelikult muutnud ning kuidas see mänguarendajatele ja ka teistele inseneridele on kasulik?
Jaekaubanduse roll kasvavas mängutööstuses
  • Foto: Pixabay
Üheks tulusamaks müügikanaliks mängutööstuse keskmes on juba pikemat aega üldine jaekaubandus. Digitaalse maailma areng on paljugi vähendanud isikuliste ostude tegemist poodides kuid juba 2024.aasta müüginumbrid näitavad selle pöördumist. Paljud tehnikad, konsoolid ning mängud on saadaval vaid jaemüügiga tegelevates poodides ning reaalne ost pakub tunduvalt rohkem rõõmu kui kulleriga saadud paki saabumine. Jaemüük on kindlasti ka parim võimalus kasiinomängude arenamiseks.
Kasiino kui ka kasiinomängud (nt Optibet, Triobet) on osake kasvavast sektorist ning neid ei saa kindlasti eirata. Jaemüük on siin selle üheks parimaks arenduse osaks turundamisel. Tehnoloogia areng loob parimad võimalused ka kasiinomängude kvaliteetsuse tagamiseks ning loomiseks. Kvaliteetsed mängud aga tagavad ka kasvava populaarsuse.
Kasiinomängude tootjate ja arendajate jaoks on kohalikel jaemüüjatel (näiteks elektroonikapoodides) šnitti jaemüügikanalina. Need jaemüüjad annavad mängudele täiendava platvormi ja aitavad seega müüa kasiinomänge laiemale publikule. Kasiinomängude müük muidugi jätkub jätkuvalt ka veebis, kuid jaemüüjate kaasamine on kindlasti endiselt kasulik mänguarendajatele.
Kas jaekaubandus omab erilist mõju videomängude tootjatele?
Jaekaubandusel on videomängude tootjatele oluline müügiga seotud mõju. Jaemüüjad mängivad võtmerolli videomängude jaotuses ja reklaamimises ning nende otsused selle kohta, milliseid mänge esile tõsta ja kuidas neid turustada, võivad märkimisväärselt mõjutada nende müüki. Lisaks võivad jaemüüjad otsustada riiuliruumi ja reklaamikohtade üle ning vahetult mõjutada videomängude pealkirjade nähtavust ja edukust. See näitab, et üleüldine reklaam levib peamiselt näiteks müüja poelettide ümbruses, kaubalehtedel ja pop-up reklaamidel.
Lisaks sellele on jaekaubanduspartneritel sageli märkimisväärne ostujõud, ning nende otsused varude ja tellimuste osas võivad otse mõjutada videomängude tootjate rahalist edu. Kuna ettevõtted, kes müüvad mänge kaubanduslettidel, tellivad nad ka mänge ette ning varem kui see online-poodidesse jõuab. Videomängufirmad võivad vajada jaekaubanduspartnerite nõudmiste ja nõuete järgimiseks oma tootmis- ja turundusstrateegiaid, et tagada optimaalne jaotus ja müük.
Jaekaubandus vs online-poed vs muud müügikanalid
Mängutööstuses on jaekaubandus ja online-poed peamised müügikanalid, kuid lisaks nendele võib kolmas müügikanal osutuda teistest veelgi kasulikumaks. Näiteks tellimuspõhised teenused (subscription services) või voogedastusteenused (streaming services) on populaarsust kogunud ning pakuvad mängijatele unikaalset ja mugavat võimalust mängudele ligipääsuks ning realiseerimiseks.
Veel üks potentsiaalne kanal kaubanduseks on sotsiaalmeedia ja sisuloojate kaudu turustamine, kus mängude müük toimub otse sisuloojate platvormidel. Tänapäeval omavad infulencerid väga suurt mõju millegi populaarsusele: eriti tooted ja teenused. Tuhanded inimesed jälgivad kindlaid sisuloojaid ning kasutavad ka neid, mida veebis kasutatakse. Seega, kuigi traditsioonilised müügikanalid toimivad hästi, võib täiendavate kanalite lisamine laiendada mängutööstuse haaret ja pakkuda mängijatele uusi viise mängude avastamiseks ja ostmiseks.
Jaekaubandus loob mitmeid teid mängutööstuse kasvuks ning üha enam laiendatakse ka seal oma valikuid mängude pakkumiseks. Lisaks töötatakse ka selle nimel, et kõik võimalikud vidinad ja konsoolid oleksid jaemüügis kättesaadavad. Kuidas aga hinnata jaekaubanduse haarde negatiivset poolt? Kindlasti on sel ka omad näidustused, kuid peale Covid pandeemiat on kadunud ka need võimalikud faktorid.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele