• ST
  • 21.11.24, 13:49

Kuidas oma e-poe kulusid allapoole tuua?

E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.
Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
  • Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas. Foto: sergeizjuganov.com
Viimastel aastal on makselahenduse pakkujate valik läinud tunduvalt paremaks ning hinnad tänu sellele soodsamaks. Üks selle muutuse eestvedajatest on olnud kodumaine makse- ja tarnelahenduste pakkuja Montonio, kes pakub turu ühte kõige soodsamat, kuid funktsionaalsemat lahendust.
Coop Pank aga nägi, et kaupmehe jaoks võiks makselahendus olla veelgi soodsam, mistõttu loodi koostöös Montonioga ühine kaupmehe boonusprogramm. Programmiga liitunud kaupmeestele maksab Coop Pank boonust Montonio kaudu tehtud maksete eest. “Madalamad tehingutasud võimaldavad kaupmeestel hoida tootehindu konkurentsivõimelistena ja pakkuda oma klientidele paremat väärtust,” selgitab Mettas otsuse tagamaad.
Väikeettevõtja, kes iga kuu müüb e-poes 1000 euro eest kaupa, millest 20% toimub kaardiga tasudes ning kus keskmine ostukorv on 50 eurot, ei pea kaupmehe boonust kasutades Montonio makselahenduse eest midagi tasuma. See tähendab 338 euro suurust säästu aastas võrreldes nendega, kes pole boonusprogrammiga liitunud.
Müügi kasvades suureneb ka säästetud raha – näiteks kuus 10 000 euro eest kaupa müües on aastane sääst boonusprogrammiga juba 394 eurot. Sealjuures on Montonio makselahendus Eesti turu üks soodsamate tehingutasude ning laiemate võimalustega teenus.

Pangalingid ja kaardimaksed on endiselt põhivajadus

Kuigi makselahenduste valik on laienenud, armastavad Eesti inimesed e-poes osteldes endiselt pangalinke. “Pangalinkide olemasolu on kohaliku e-kaupmehe jaoks baasvajadus, sest kliendid eeldavad mugavust ja usaldusväärsust,” sõnab Mettas.
Samas ei saa unustada ka kaardimakseid, mis on hädavajalikud just kestvuskaupu müüvatele ettevõtetele, kuna paljude eraklientide pangakaartidel on ostukindlustus. Kaardimakse võimaluse puudumine võib kliendi viia ostu sooritama mõnest teisest e-poest, kust ta saab juurde täiendava kaitse ilma lisaraha maksmata.
Kui äri teha välisturgudel, siis tasub lisaks mõelda ka rahvusvahelistele makseviisidele, näiteks PayPal, sest tihti ei soovita oma kaardiandmeid igale poole sisestada. Samuti saab välisturgudel kasutada mujalgi tuntud brändina tegutseva Montonio lahendusi. Eesti ostjad on järjest rohkem võtnud kasutusele ka Apple Pay ja Google Pay teenuseid. Mettas rõhutab, et mitmekülgsed makseviisid on hädavajalikud, kuna need aitavad suurendada ostude arvu ning vältida olukorda, kus klient loobub ostust sobiva makseviisi puudumise tõttu.

Lihtsusta samme ja käi ise kogu protsess läbi

Iga e-poe juures on üheks kõige olulisemaks mõõdupuuks maksete konversioon ehk see, kui mitu klienti on ostukorvi pandud tooted ka reaalselt ära ostnud. Mida selgem on veebipoe ülesehitus ja kiirem makseprotsessi toetav tehnoloogia, seda vähem kliente ostukorvist tehingusse minekul kaotsi läheb. Seega tuleks eelistada teenusepakkujat, kellega klient peab läbima kõige vähem etappe.
Parima ülevaate kliendikogemusest saad siis, kui teed kogu ostuprotsessi algusest lõpuni ise läbi. See tähendab ka ostu reaalset vormistamist ja selle eest tasumist. Nii võivad praeguse lahenduse juures tulla välja kitsaskohad, mida ainult toote ostukorvi lisamisega ei pruugi avastada.
Kui peakski olema murekohti, mis vajavad lahendamist, siis reeglina saab probleemid kiiremini korda kohalike makselahenduste puhul. Samuti pakuvad kohalikud teenusepakkujad mugavust kõneleda emakeeles ning kasutajatuge, mis töötab samas ajavööndis. Nii ei lähe midagi tõlkes kaduma ja probleemi lahendamine käib sujuvamalt.

Kasuta ära kõiki boonuseid, mis kulusid alla toovad

Ühe lisamugavusena tasub uurida, kas makselahendus pakub sisseehitatud liidestust, et hallata saadetisi ja printida pakisilte näiteks SmartPosti, Omniva ja DPD pakiautomaatide jaoks. See võib vähendada e-poe alustamise ja pidamise kulusid sadade eurode võrra aastas. Tegemist on võimalusega, mis kuulub veel väheste teenusepakkujate pärusmaale, kuid näiteks Montonio on taolise liidestuse juba loonud.
Makselahenduse kõrval on mõistlik leida endale ka parim panganduspartner. Nii on Coop Pangas lisaks kaupmehe boonusprogrammiga teenitavale võidule arveldamine ärikliendile piiramatus mahus ja tähtajatult tasuta. Sõltumata ettevõtte suurusest, on Coop Pangas igal ettevõttel oma isiklik ärikliendihaldur ning 0,5-2,0% aastane intressitulu arvelduskonto jäägilt sõltuvalt erinevate teenuste kasutamise aktiivsusest.
“Kui pangateenus ja e-poe makselahendus on lihtsad, soodsad ja toetatud asjaliku tiimi poolt, saab kaupmees keskenduda sellele, mis on kõige olulisem – äri kasvatamisele,” rõhutab Mettas.
Arvuta Coop Panga kaupmehe boonuse kalkulaatoriga välja oma igakuine kokkuhoid Montonio makselahenduse kasutamisel!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele