Marat ASi juhatuse liige Alo Lepp rääkis
aripaev.ee-le, et koondamised Marati Pärnu tehases on ainult ettevalmistav lüli
tootmise Eestist välja viimiseks.
Kuigi Marat kolib oma tehased Aasia avarustesse, jääb disainimine ja toodete väljatöötamine Eestisse. „Toode on ikka Marati välja töötatud ja Marati kvaliteeti,“ ütles Alo Lepp.
Üldiselt ei muutu Marati klientide jaoks midagi peale Aasiasse kolimist ning ka pakutav sortiment jääb juhatuse liikme sõnul samaks. Kolimise otsus võeti vastu seoses tootmise kulukusega Eestis, samuti tuleb siin töötajatele tunduvalt suuremat palka maksta kui Aasias.
Aripaev.ee küsis Lepalt, kas on tõsi, et Maratil on käsil suured koondamised. „Pidevalt koondame, see on tavaline asi,“ ütles juhatuse liige Lepp ning lisas, et Marati tehased Mustvees ja Tulika tänaval Tallinnas on juba suletud ja töötajad koondatud. „Tulikas koondati juba suvel,“ rääkis Lepp Marati jaoks igapäevasest, kuid paratamatust nähtusest.
Pärnu tehas on juhatuse liikme sõnul lihtsalt järgmine. Päris kinni tehast ei panda, küll aga koondatakse enamus seal töötanuist. Marati Pärnu tehases töötab 162 inimest. Praeguseks on koondamisteated saadetud kokku kolmandikule.
Lepa sõnul makstakse Marati tehase töötajatele koondamistasud, aga uue töö leidmine jääb juba inimeste enda õlule.
AS Marat on üks Baltikumi suurimaid private label'i trikotaažtoodete tootjaid. Aastas toodetakse 1200 tonni kangast ning valmistatakse 7,5 miljonit rõivaeset, selgub Eesti Väliskaubanduse Liidu kodulehelt.
Eksport moodustab kogutoodangust ca 92%. Marati suurimad kliendid on Põhjamaade ja Saksamaa jaekaubandusketid nagu JC Jeans Clothes, Quelle Karstadt, KD AB, Esprit, Seppälä, Peek Cloppenburg, Imitz, Otto Versand, Neckermann AG ja teised.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
5
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele