Tarbijakaitseamet hoiatab ja annab teada,
et ettevõtte Holiday Club ehitise ajutise kasutamise õiguse omandamise ehk
puhkuseosakute ostmisel võib firma kliente oma pakkumisega eksitada.
Tarbijakaitse andmetel ei toimu puhkuseosakute tutvustamisel muud kui karm müügiprotsess, kallite, kahjulike ja eksitavate lepingutega.
Viimasel ajal on tarbijakaitseameti poole pöördunud kokku 4 tarbijat, kes on sõlminud ehitise ajutise kasutamise lepingu (ostnud nn. puhkuseosakuid) ettevõttega Holiday Club, teatas Tarbijakaitse oma pressiteates.
Pressiteates öeldakse, et presentatsioonil kasutatav taktika on suhteliselt agressiivne: lausa tundide kaupa veendakse tarbijaid sõlmima lepingut korteri kasutamiseks iga-aastaseks nädalaseks puhkuseks kuskil soojal maal kaunis kuurordis. Esitlustel väidetakse tihti, et tegemist on hea investeeringuga ja osak on vabalt müüdav.
Tarbija nõustumise korral sõlmitakse kohapeal leping, mille läbi lugemiseks ja mille üle järele mõtlemiseks ei jäeta just palju aega. Ettevõtja märgib lepingus ehitise kasutamise aja päevade arvuga (nt 1094 päeva, mis on 1 päev vähem kui 3 a). Võib juhtuda, et tarbija ei saa lepingut sõlmides aimu, kui pikaks perioodiks leping tegelikult sõlmitakse.
Seaduse ütleb, et kui leping sõlmitakse vähem kui kolmeks aastaks, ei saa sellele lepingule rakendada võlaõigusseaduses ehitise ajutise kasutamise lepingu kohta sätestatut, teatas Tarbijakaitseamet.
Tarbijakaitseameti varasema praktika põhjal võib ka seda öelda, et hiljem on osaku müük praktiliselt võimatu.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.