Rakvere lihakombinaadi turundusdirektor
Anne Mere ütles, et tööstus püüab vastu tulla nii maitses kui hinnas, sestap
sisaldavad viinerid ketšupit ning perehakkliha sojavalku.
Toodete märgistamise reeglitega pole Rakvere lihakombinaat vastuollu läinud. "Tegemist on Pere hakklihaseguga, mitte hakklihaga," selgitas Mere. "Toote koostis on selle turuletoomisest peale olnud muutumatu. Kuna tegemist on külmutatud tootega, milles on nii sea- kui veiseliha, siis see aitab tasandada ka hinnatõusu."
Mere rääkis, et Rakvere müügipakendite osakaal on viimastel aastatel väga jõuliselt kaldunud valmispakendatud väikepaki kasuks. "Inimesed on muutunud mugavaks ega viitsi enam kaalukauba järjekorras seista," ütles Mere.
Lisaks kaovad turult järjest ka väikesed poed, kus valdavalt müüdigi ainult teenindusletist. Suurte marketite ostja eelistab lihatoote võtta selveletist.
"Tahame pakkuda igale tarbijasegmendile sobilikku toodet – pereinimestele suuremat pakki ja üksikutele väiksemat. Tooraine ja muude kulude kompenseerimist läbi väiksemate pakendite pole meie teinud," ütles Mere. "Pigem püüame väiksemates pakendites müüa lisaväärtusega tooteid, mille eest küsime kõrgemat hinda. Näiteks lasteviinerid – kõrge lihasisaldus, lisandiks ketšup või muud seesugust."
Mere hinnangul ei vähenda väiksemad pakendid toote omahinda, vaid pigem tõstavad seda täiendavale pakkematerjalile ning tööajale kuluva summa võrra.
"Väiksema toote kõrgemat kilohinda on aga kahtlemata kergem müüa, sest tarbija arvestab pigem konkreetse toote letihinnaga," tõdes Mere ja lisas, et tooraine hinnad tõusid tänavu palju ning tõusevad ilmselt ka edaspidi.
"Meie oleme võtnud eesmärgiks, et me ei tingi kvaliteedist. See tähendab, tarbija peab saama oma harjumuspärase maitse ning kvaliteediga tooteid. Mingist piirist oleme sunnitud tõstma hinda ja seda oleme me sel aastal ka teinud. Lisaks oleme korraldanud hankekonkursse, et hinnatõusu mõju neutraliseerida," rääkis Mere.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.