• 20.12.07, 07:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kinkekaardid: riigieelarve jagu raisku läinud raha

Ameeriklased jätsid mullu kasutamata kinkekaarte kümnete miljardite kroonide väärtuses. Kokkuhoidlikumas Eestis on näiteks Stockmanni kaubamajal lunastamata 2 miljoni krooni eest kinkekaarte.
Uuringufirma TowerGroup arvestas välja, et aastal 2006 ulatus kinkekaartide kasutamata summa USAs 8 miljardi dollari ehk 87 miljardi kroonini. Ehk ameeriklased jätsid kasutamata pea terve Eesti riigieelarve jagu raha. Näiteks elektroonikapood Best Buy teatas aastaaruandes, et tema konto jäi tänu lunastamata kinkekaartidele 43 miljoni dollariga plussi.
Nii palju raha lendab korstnasse eelkõige lihtsal põhjusel, et inimestel pole aega ostelda. Teised "õnnelikud kingiomanikud" jälle kas ei leia endale poest midagi sobivat, unustavad või kaotavad kaardi ära või leiavad ühel heal päeval, et selle kasutusaeg on läbi saanud.
Kinkekaardid on siiski endiselt populaarsed. USA jaekaubandusliit ennustab, et tänavu kasvab USAs kaartide müük pühade ajal 6% ehk 26,3 miljardi dollarini. TowerGroup prognoosib, et tuleval aastal müüakse USAs kinkekaarte enam kui 100 miljardi dollari eest (neljandiku võrra rohkem kui tänavu). Kinkekaardid on seega neljandat aastat ameeriklaste seas populaarseim kingitus: enam kui pooled neist kavatsevad kinkida vähemalt ühe kaardi.
Eesti kaupluste kommentaar on ühtne: eestlane ei raiska, lõviosa kinkekaarte kasutatakse ära.
Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen sõnab, et Prisma müüb kinkekaarte väga hästi ja lunastamata kinkekaarte peaaegu polegi.
Eestit eristab USAst tõsiasi, et enamik kinkekaarte kehtib meil kauem kui aasta-kaks. Kaubamaja võtab vastu kuni kaheksa aastat vanu kinkekaarte. "Kasutamata kaarte jääb väga väike osa," räägib Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel. Ta lisas, et kasutamata jääb mõni üksik kaart tavaliselt seetõttu, et see kogemata pesumasinas ära pestakse, ära põleb või muul viisil hävib.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele