Liviko juht Janek Kalvi ütles, et suur
viinatootja pole plaanitava klaastaara tagatisraha vastu, tagatisraha
kehtestamist toetavad ilmselt ka kõik teised kange alkoholi tootjad.
"Hea meelega ei kommenteeriks ma kange alkoholi tagatisraha pikemalt enne, kui olen seaduseelnõuga lähemalt tutvunud. Üldiselt loob see aga süsteemi, mis võimaldab taarat turult kätte saada," rääkis Kalvi. "Täna on klaaspudelite tagasiost viletsavõitu. Seepärast on tagatisraha kehtestamine mõistetav."
Kalvi nõustus, et suviti on haljasalad ning linna lähiümbrus paksult tühje viinapudeleid täis, kuna keegi ei viitsi neid 20 sendi eest kokku korjata ning taarapunkti viia. „Just-just! See ongi, mida eelnõu peaks parandama. Ma ei usu, et ükski viinatootja oleks selle vastu,“ ütles Kalvi.
Kokkuostetud viinapudelitesse teist, kolmandat ega võib-olla ka neljandat korda märjukest ei villita. Pudelid lähevad purustamisele ning seejärel klaasimurruna Järvakandi klaasivabrikule või Leetu. Pudelitootjale müüdud klaasimurru võrra vabanevad alkoholitootjad omakorda pakendiaktsiisist.
Kalvi ei osanud öelda, kas ja kui palju taaskasutatud toormest valmistatud pudel läbinisti värskest pudelist odavam tuleb. „See on küsimus klaasivabrikule,“ kommenteeris Kalvi ja lisas: „Pudeli hinnad odavamaks aga ei muutu. Meile on hinnatõus olnud järsk.“
Pudelite korduvkasutusest loobusid viinatootjad peamiselt turunduslikel kaalutlustel. „Üle 90% tootjatest kasutab uut pudelit. Kokkuostetud pudel on kriibitud-kraabitud ja brändi sellisesse pudelisse arendada ei saa,“ lisas Kalvi.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.