Balti- ja Põhjamaade ühiskonverentsil
"Ärieetikaga korruptsiooni vastu" tõid Nordea pank ja Statoil näiteid, et nii
kingituste jagamisel kui ka klienditeeninduses on ettevõtetes kehtestatud karmid
eetikareeglid.
„Nordeas tehakse sümboolseid kingitusi pühade ja õnnestunud tehingute puhul. Kuid pangas on kindel kord, mis tingimustel võime võtta ja anda kingitusi,“ rääkis Nordea panga vastavuse kontrolli spetsialist Erkka Matias Jaakkola.
„Kõik kingitused, mis on mõjutamise eesmärgil tehtud on keelatud vastu võtta,“ ütles Jaakkola ja lisas, et arusaamatuste vältimisteks on kehtestatud kindel reeglistik.
Üldisest ettevõtte eetikast rääkis Jaakkola, et töötajate koolitustel selgitatakse reegleid ning samuti case study’d töötavad hästi. Nordea panga kõikides filiaalides kehtivad standardsed eetikareeglid.
„ Ettevõtte eetikakood on ühesugune kõigis 40 riigis, kus me tegutseme,“ ütles Eesti Statoil tegevjuht Helle Kirs-Toiger. „Iga kassiir peab teadma ettevõtte põhiväärtuseid,“ lisas ta.
Kirs-Toiger ütles, et eetikast rääkides, põhineb kõik üksikisikul, kuna kõik võtavad vastu otsuseid. „Firmas selgitatakse ühiseid huvisid, et isiklik otsus oleks firma ning ka ühiskonna huvi,“ lisas ta.
Kirs-Toiger tõi näite, et kui ettevõttes tekib konflikt on eetika esimene prioriteet, millega selle lahendamisel arvestatakse. „Samuti koostööpartneritele ja varustajatele selgitatakse täpselt firma äripraktikat,“ märkis ta.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.