Paberipuidu langenud ja kütuse tõusnud hind
ning Eestis kehtiv raskeveokite tonnaažipiirang on kokku tekitanud olukorra, kus
Lõuna-Eestist pole enam mõtet puitu sadamatesse vedada.
Vahepeal turu mõttes ebaloogiliselt kõrgele tõusnud paberipuidu hind on langenud ja muutunud nii-öelda normaalseks, ent kütusehind on samal ajal tõusnud kaks korda - autotransport on Valga Puu OÜ juhi Andres Oleski sõnul muutunud sadamatest kaugeima piirkonna Lõuna-Eesti jaoks väljakannatamatult kalliks, kirjutas maaleht.ee.
"Kui midagi ei muutu, tõrjume nii Lõuna-Eesti piirkonna majandamisest üldse välja, sest kui paberipuidu tihumeeter maksab 530 krooni ja selle vedu Pärnu sadamasse 370 krooni, ei ole enam võimalik seal metsa raiuda," nentis Andres Olesk. Põhimõtteliselt võib tõmmata sadamate ümber 100 kilomeetri raadiusega ringid - väljaspool ringe ei tasu paberipuu vedu end enam ära.
Lõuna-Eesti puhul tähendab praegune puiduhinna langus ja veokulude kallinemine lõppkokkuvõttes ikka seda, et metsaomanike tulud kahanevad ja omanikul on võimalus kogeda - metsa majandamine ei tasu end ära.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.