14.11 TÄIENDATUD TOPI TABELIT: Teist aastat
jaekaubandusettevõtete tipus võidutseva A-Selver AS tegevjuhi Iivi Saare sõnul
on see aasta läinud väga hästi, avatud on kaheksa uut keskust ja laienemist
plaanitakse ka Läti suunal.
A-Selver ASi käive kasvas eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 1,28 korda, seega 2,9lt ligi 3,7 miljardi kroonini. Ka kasumit kasvatas ettevõte 212 miljoni kroonini. Eelmise aasta edu aluseks peab ettevõtte tegevjuht Iivi Saar suurt laienemist. Kasvu innustas tema sõnul ka Selveri Köögi tootevaliku ja -mahu järjepidev suurenemine. Palju panustati möödunud aastal ka heasse teenistusse ja klienditeenindajate koolitamisse ning eesmärgiks on see ka lähiaastatel.
"2007. aasta oli kaubanduses väga hea aasta ning seetõttu olid edukad pea kõik jaekaubandusettevõtted, kaasa arvatud Selver. Oma mõju oli ka Selveri keti laienemisel, avasime eelmisel aastal kolm uut supermarketit," kommenteeris Saar. "Samuti tegutsesid üha edukamalt varasemalt avatud kauplused. Kasvu tõukas tagant ka Selveri Köögi tegevus, mille tooted on väga hästi vastu võetud ning mille toodangumaht on pidevalt suurenenud."
Hulgikaubanduse TOPi esimesele kohale tõusis sel aastal spordikaupade jae- ja hulgimüügiga tegelev Jalajälg AS.
Äripäeva küsimustele keeldusid ettevõtte juhid kahjuks vastamast. Majandustulemused olid Nike'i tooteid maale toova Jalajälg ASil möödunud aastal väga head. Käibeks kujunes mullu 527 miljonit krooni. Kasumi suutis ettevõte kasvatada 2007. aasta jooksul aga 71,6 miljonini kroonini. Kasv on olnud märgatav, sest veel 2006. aastal oli ettevõtte Äripäeva hulgikaubanduse topis 11. kohal, käibeks 399 miljonit ja kasumiks 34,8 miljonit krooni. Ka ettevõtte rentaablus on ligi neli protsenti kasvanud. Kui 2006. aastal oli ettevõtte rentaabluseks 8,7%, siis 2007. aastal oli see number juba 13,6%.
"Neil on läinud hetkel väga hästi. Turul hoiavad nad kindlalt liidripositsiooni, lähedale saab neile ainult Adidas. Numbriliselt on väga raske öelda, kui suur nende turuosa on, julgen prognoosida, et see võin sinna 40% kanti jääda," kommenteeris ASi Jalajälg tulemusi Aivo Liiv, Asicsi kaubamärgi maaletooja.
Jae- ja hulgikaubanduse TOPid ilmusid 13. novembril Äripäevas.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.