KPMG uuringu kohaselt kaotavad
jaekaubandusettevõtted aastas miljoneid dollareid kaupade kadumise ja
kahjustumise tõttu. Maailma juhtivate jaekaubandusettevõtete hinnangul moodustab
selline kaup kolm protsenti kogukäibest.
Osaliselt varastavad kaupa kliendid ja töötajad ning osa kahjustub kas transpordil või ladustamisel. Veel üheks põhjuseks on ebatäpne arvepidamine, mille osakaalu ja mõju kahjudele peab jaekaubandus ekslikult vähetähtsaks. Samas peituvad arvepidamise korrastamises kõige paremad võimalused probleemide kõrvaldamiseks, teatas KPMG.
Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnast läheb 27 protsenti kadudest väliste varguste arvele, kuid pea samapalju näppavad kaupa ka oma töötajad (26%). 37 protsendil juhtudest on probleemiks ebatäpne arvepidamine ning kümnel protsendil pettused ettevõtete vahelistes suhetes. Sisemiste varguste (35%) ning klientide varguste (34%) osakaal oli kõige suurem Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas, arvepidamise ebatäpsus on suurimaks probleemiks Ameerika mandril (45% juhtudest).
KPMG Baltics ASi finantsnõustaja Rain Urbsalu ütles uuringut kommenteerides, et pettusi ja vargusi on firmadel raske avastada, kuna keskmine pettur ei erine oluliselt keskmisest inimesest. "See on tavaliselt kolleeg, keda tuntakse abivalmi, viisaka ja mitte liiga silmatorkavana. Seega on inimesed sageli üllatunud, kui kedagi pettuses süüdistatakse. Hädaohu vältimiseks tuleks esimese sammuna luua tõhus ja jätkusuutlik riskijuhtimissüsteem pettuste ennetamiseks ja tuvastamiseks," ütles Urbsalu.
Uuringus osales 47 suurt jaekaubandusettevõtet, neist 28 Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnast, 11 Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast ning kaheksa Ameerikast.
KPMG on ülemaailmne auditi-, maksu- ja nõustamisteenuseid pakkuvate ettevõtete võrgustik. KPMG tegutseb 144 riigis ning tema liikmesettevõtteis töötab 137 000 inimest.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.