Ärge alluge poodide survele ning ärge ostke
odavat piima, sest vaid nii aitate te säilitada Eesti piimatootmist, rääkis
Eestimaa Talupidajate Keskliidu peadirektor Kaul Nurm.
Täna hommikul ETV eetris olnud saate Terevisioon külaline Nurm rääkis, et piima ostetakse enim, pea iga päev ja seepärast ka just piimahinna sõda Eestis maad võtnud on.
„Ma ütleks, et naturaalne piim on asendamatu. Kui tahate säilitada piimatootmist, ärge ostke piima, mis maksab 3 või 4 krooni. Ostke piima, mis maksab 7 krooni ja 8 krooni,“ rääkis saates Nurm ning lisas, selleks, et piimatootja ilusti oma kulud kaetud saaks oleks normaalne, kui ta saaks piimaliitri eest 4 krooni ja poes võiks sellest lähtuvalt piimapakk maksta 8 krooni.
Seda, et Soome ja Rootsi omanikele kuuluvad kaubandusketid, kes piimasõda peavad, püüavad Eesti põllumajanduse põhja ajada, Nurm ei usu. „Pigem on neil veidi väiksem vastutustunne. Ärijuhid maksavad rohkem, kui see kas meil põllumajandus säilib, aga ma ei usu, et eesmärk on meie põllumajandus põhja lasta,“ rääkis liidu direktor.
Nurme sõnul on piimatootmine Eestile kõige mõttekam, sest selleks vajatakse tunduvalt vähem maad kui näiteks teraviljatootmiseks.
Eestimaa Talupidajate Keskliidu kodulehel on Nurm öelnud:
“Eestimaa Talupidajate Keskliit taunib Rimi, Prisma ja Säästumarketi hinnasõda joogipiimaturul ja mõistab selle teravalt hukka. Piimahindade mahasurumine on omandanud mõõtmed, mille negatiivsed tulemused väljenduvad varem või hiljem piima tootmis - ja töötlemissektoris. Nii tarbija, kaupmees kui ka piima töötleja peavad mõistma, et piim pole nafta ega vesi, mida saab lihtsalt maa alt välja pumbata.
Juba praegu ei kata piimatoojatele makstav toorpiima hind tootmiseks tehtavaid kulutusi. Piimahinna mahasurumine ebaterve konkurentsi kaudu suurendab veelgi survet tootjahindade langetamise suunal.”
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.