Toiduainete tootja Unileveri poolt Eestis
läbiviidud toitumisalases uuringus kinnitasid ligi pooled vastanutest, et nende
söömisharjumused on majanduslanguse tingimustes muutunud.
Toidukaupade ostmisel lähtuvad Eesti tarbijad eelkõige toidu meeldivast maitsest, seejärel vaadatakse kauba hinda, soovitud toote tervislikkust ning kvaliteeti, selgus Unileveri uuringust.Uuringu eesmärk oli välja selgitada eestimaalaste teadlikkust nii enda kui oma pere toitumisharjumuste tervislikkusest, samuti võeti vaatluse alla Eesti tarbijate toitumisharjumused ülemaailmse majanduskriisi tingimustes. 42 protsendi vastanute jaoks on nende söömisharjumused viimase poole aasta jooksul muutunud ja omakorda ligi pooled neist väitsid, et nende toidulauale jõuab nüüd odavam ja madalama kvaliteediga toit. 47 protsenti uuringus osalenutest aga väitis, et nende toitumisharjumustele pole langus üldse mõju avaldanud.Uuringust selgus, et kala on võrreldes teiste toiduainetega eestlaste toidulaual harva, 61 protsenti vastanutest ei söö kala üldse, samas kui viiendik vastanutest sööb iga päev liha ja lihatooteid. Eesti tarbijate menüüs on olulisel kohal ka piima- ja jahutooted, mida igapäevaselt söövad pooled vastanutest. Ka juurviljade ja puuviljade söömine on eestimaalaste jaoks tavaline – 43 protsenti vastanutest sööb iga päev juurvilju ning 37 protsendil on igapäevaselt toidulaual puuviljad.Unileveri toitumisharjumuste uuring viidi läbi ka Lätis ja Leedus, millest selgus, et kolmandik lätlastest ja viiendik leedulastest on viimase kuue kuu jooksul hakanud ostma odavamaid toidukaupu kui varem. Ligi 60 protsenti Läti ja Leedu tarbijatest söövad rasvast kala vähemalt kord nädalas, seega on kasulikud rasvhapped lõunanaabrite toidulaual oluliselt sagedamini.Internetikeskkonnas 2009. aasta septembris läbiviidud küsitlusele vastas Eestis 364 inimest vanuses 15-65 aastat. Pooled vastanutest olid vanuses 20-29 aastat.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.