Samal ajal kui paljud jaemüüjad tõmbavad
kulusid kokku või lähenevad strateegiale äärmusliku ettevaatlikkusega, käitub
Disney vastupidiselt investeerides tublisti 340 kauplusse Ameerikas ja Euroopas
ning avades uusi, kirjutab The New York Times.
Walt Disney jaemüügiüksus Disney Stores senine lähenemine, kus mänguasjad asuvad lettide kaupa reas arendatakse kõrgtehnoloogiliseks meelelahutuspaigaks eesmärgiga meelitada rohkem lapsi ja et nad oleksid seal kauem.
Analüütikute hinnangul investeerib Disney poodide ümberkujundamiseks, -organiseerimiseks ning interaktiivse tehnoloogiaga varustamiseks järgneva viie aasta jooksul miljon dollarit poe kohta.
„Maailm ei vaja teist kohta Disney mänguasjade müügiks. Juhul kui kontseptsioon töötab, oleks see ainuõigeks kohaks,“ lausus ajalehele Disney Stores Worldwide president Jim Fielding. Kompanii kavatseb esimese uuendatud poe avada maikuus Lõuna-Californias, Long Islandil ning Madridis.
Lapsed saavad seal vaadata filmiklippe oma äranägemise järgi, osaleda karaokevõistlusel või suhelda satelliidi vahendusel telekanali Disney Channel staaridega.
Uus kontseptsioon sündis pärast tugevaid sisedebatte, kirjutab ajaleht. Mõned ettevõtte nõukogu liikmed kartsid, et keskused saavad olema nii ägedad, et lapsevanemad hakkavad neid kasutama laste päevakodudena. Teised muretsesid, et inimesed küll tulevad, lõbutsevad, aga ei osta mitte midagi.
„Aeg on riskida,“ kinnitas neile Fieldin. Kui tarbijad on taas valmis kulutama, oleme ka meie valmis,“ lisas ta.
Ajalehe sõnul sai kontseptsiooni välja töötamisel oluliseks Apple’i tegevjuhi Steve Jobsi osalemine, kes on Disney nõukogus alates 2006. aastast, mil viimane võttis üle Pixari. Jobs võimaldas Disney töötajatel ligi pääseda firmasisesele informatsioonile väga edukate Apple’i poodide kohta ning nad külastasid ka Apple’i uuringukestus.
„Unista suurelt, oli Steve sõnum,“ kinnitas Disney tarbekaupade üksuse juht Andy Mooney.
Steve Jobs on Walt Disney Co suurim aktsionär omades 138 miljonit aktsiat, ehk 7,4 protsenti meelelahutuskompanii aktsiatest.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.