Viimasel aastal toimunud järsk puuvilla hinna tõus maailmaturul mõjutab valmistoodete hinda, tarbijateni jõuab see ajalise nihkega, kuid siiski jõuab.
"See on jätkuv trend," ütles tekkide-patjade tootja Wendre turundusjuht Peep Armväärt.
Armväärti kinnitusel on juba alates kevadest läbirääkimised klientidega olnud väga rasked. Praeguses olukorras tunnetatakse tekstiilitööstuses, et kõik, mis sisaldab puuvilla, on kallinemas.
"Mõne puuvillast valmistatud kanga hind on tõusnud 100% ja seetõttu on meil siin tekkide-patjade äris valmistoodete hinnatõus olnud juba 20-30%," selgitas Armväärt.
Uus puuvilla hind selgub aasta lõpus ja sõltub sellest, milline on nõudlus-pakkumine pärast sügisest koristushooaega, ütles Armväärt.
Eesti Rõiva- ja Tekstiililiidu esimees Meelis Virkebau on samuti puuvilla hinna tõusuga kursis. "Muidugi see mõjutab igat meie tootjat ja tema omahinda. See jõuab ka tarbijani ja kaupluselettideni väikese ajanihkega," mainis Virkebau.
Tänavusi jõulumüüke hinnatõus ehk ei mõjuta
Kuna Eesti ise kangast ei tooda, vaid ostab seda mõne hankija käest, siis praegu laos olev kangas on veel madalama hinnaga.
"Kuid arvan, et oktoobris ja novembris omahind tõuseb ja vastavalt ka kaupade jae- ja hulgihind," selgitas Virkebau.
"Meie elu ei ole nii lihtne kui piimaärimeestel. Et kui keegi tõstab piima hinda, siis järgmisel päeval on kauplustes hinnad üleval," kommenteeris puuvilla hinna tõusu Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
Milderi sõnul on Eesti rõivatööstuses praegu vara rääkida konkreetsest hinnatõusu määrast ning ajast. Tema kinnitusel üritatakse tooraine hinna, sealhulgas puuvilla kallinemise mõju tarbijatele minimeerida ning puuvilla ja teiste toorainete hinnatõus ei avalda mõju rõivaste praegustele jaehindadele ega mõjuta ka tänavuste jõulutoodete hinnataset. "Kasutame oma pikaajalisi koostööpartnereid, kes seni ei ole kangaste ja toodete hindu olulisel määral tõstnud," ütles Milder.
Ka Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp usub, et Eesti riidepakkumiste puhul jõuab toormatejali hinnatõusu mõju kohale mõningase nihkega ja selle aasta jõulumüüke see ei puuduta.
Puuvilla mõju väiksem kui kütuse ja müügimaksu oma
"Pigem on meil lähiajal hinnamuutusteks palju suuremad tegurid - alates Tallinnas kehtestatud müügimaksust ja lõpetades elektri ning kütuste kallinemisega. Puuvilla hinna mõju on vähemalt esialgu väiksem ja pole kohe tulemas," mainis Puusepp.
Eesti rõivatööstuses pole Virkebau sõnul hinnatõus valdav ega ühtlane. Samuti ei puuduta see kogu rõiva- ja tekstiilivaldkonda, vaid mõningaid tooteid. "Ja ma ei usu, et hinnatõus võib mõnedel toodetel olla rohkem kui 10%," ütles Virkebau.
Uued hinnad selguvad järgmisel aastal
"Kõik ootavad, missuguseks kujuneb uus koristusperiood, mis algab oktoobris. See, kui hästi puuvill on kasvanud, näitab, kas hinnatõusu trend jätkub või muutub stabiilsemaks," ütles Armväärt.
Muidugi see mõjutab igat meie tootjat ja tema omahinda. See jõuab ka tarbijani.
Meelis Virkebau, Eesti Rõiva- ja Tekstiililiidu esimees Puusepa sõnul näevad kliendid praegu seda, et poodides pole enam nii suuri allahindlusi, millega viimastel aastatel ollakse harjunud. "Kaupmeestel pole enam nii suuri varusid, seetõttu tunnetatakse ka hindade muutust," selgitas Puusepp.
Milderi kinnitusel on rõivatootmises toormaterjali ostuhinnad fikseeritud ja need muutuvad kord hooajal. Sügisene puuvilla hinnamuutus puudutab järgmist hooaega.
"Kui maailmaturu hinnatõus samas hoos jätkub, on ka rõivafirmad tõenäoliselt sunnitud tõstma lõpptoodete hinda," möönis Milder.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
5
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele