Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen märkis Äripäeva Gaselli kongressil, et nende ettevõte hilines masu ajal töötajate palgakärpega.
Kongressil esitati publiku hulgast Prisma Peremarketi juhile küsimus: "Mis oli suurim viga, mille ettevõte tegi masu ajal?" "Sellest kirjutati eelmisel kevadel nii palju. Me hilinesime tähtajalise palgakärpega, konkurendid tegid seda varem. Me uskusime, et tuleb uus tõus aastal 2010. See oli siis aastane tähtajaline palga kärpeleping," vastas küsimusele Lihavainen.
Prisma Peremarketil on Lihavaineni sõnul kontseptsioon, mis töötab nii headel kui halbadel aegadel. Samuti paneb ettevõte suurt rõhku odavaimale toidukorvile konkurentide hulgas, sest olenemata jõukuse astmest või maailmamajanduse olukorrast jääb tema hinnangul inimestele alati oluliseks ikkagi odavaim toidukorv.
"Soomes on tavaline see, et need, kes sõidavad S-klassi mersudega, räägivad sellest, kust saab odavamat toitu. Eestis see mõnda aega tagasi nii veel ei olnud. Kuid kõik tahavad odavamat toitu osta. Pärast Soome lama jäi selline suhtumine inimestele sisse. See on Eestis nüüd ka muutunud," märkis Lihavainen.
Isegi siis, kui tulevad jälle paremad ajad, jääb Lihavaineni sõnul hind kliendile väga oluliseks. "Olen küsinud jõukatelt inimestelt Luksemburgis näiteks, seal kasvab aga kõige kiiremni Lidl. Seega - kõik tahavad head hinda," märkis ettevõtja, kelle sõnul jõukus ei pane inimest toitu kõrgema hinnaga ostma.
Ka personal on tema hinnangul ettevõtte eduka toimimise jaoks väga oluline. "Mulle jäi mulje, et kui mõned aastad tagasi oli töötajate leidmine raske, siis mõned juhid arvasid, et käes on kättemaksuaeg. Olen räääkinud kogu aeg, et ettevõtjal on eriti halbadel aegadel vaja personali toetust. Ei saa nii, et sa ei sobi mulle - järgmine. Personali käibe kiirus oli siis suurem kui müüdavatel kaupadel.
Nii ei saa," lausus Lihavainen konverentsil.
Tema sõnul on maailmas olnud edukad need firmad, kes teevad ise midagi. Hiinlased kopeerivad veel võib-olla 10-20 aastat, kuid ka seal on tööjõupuudus ja lisaks kätele tuleks tema sõnul hakata kasutama ka ajusid. "Eesti on väike riik ja meil pole muud võimalust. Igaüks, kes tuleb tööle, peab kasutama ka oma ajusid," lausus Lihavainen. Tema hinnangul on oluline teada ka enda nõrkusi, selleks kasutab Prisma klientide tagasisidet.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.