Tööstusfirmad reageerivad tooraine ja energia hinnatõusule sellise trikiga, et vähendavad oma tootepakendite sisu, hinna jätavad aga samaks.
Hamburgis asuv tarbijakaitseamet nimetab seda alatuks pettuseks, kuid firmade arvates on kõik korrektne, vahendab Spiegel Online.
Firmade sõnul on kõik korrektne, kuna pakendil on kauba kogus kenasti kirjas. Tarbijakaitseamet seevastu ütleb, et kuna sisu on vähem aga hind jääb samaks, tõuseb klientide jaoks hind märkamatult.
Näidetena on ära toodud Henkeli vedela pesuvahendi Spee Color sisu: kui varem jätkus sellest 20neks pesukorraks, siis nüüd vaid 18neks. Hind jäi samaks. Või siis mähkmetootja Procter & Gamble: Pampersi Jumbo Pack sisaldas varem 104 mähet, nüüd on neid veel ainult pakis 96 tükki.
Samuti on Hamburgi tarbijakaitseamet välja toonud veel ühe trendi: mitmed tootjad toovad turule uued tooted, mis meenutavad vanu ja mis ka erinevad vanadest vaid minimaalselt, on aga märksa kallimad. Näiteks Unileveri aprillis turule tulnud margariinisort „Vastupandamatu Rama“ 400 grammises pakendis. Sisu on praktiliselt sama, kuid hind võrdne 100 grammi raskema Rama tavamargariiniga.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.