Pidev surve toidukaupade hinnalangusele tähendab Eesti toidutööstusele varem või hiljem järeleandmist kvaliteedis, vahendas suhtekorraldusbüroo Rimi jaekaubanduse konverentsil osalejaid.
Mahetalunik Margus Lille sõnul maksavad mahetooted kaubanduses vähemalt kaks korda rohkem kui analoogsed masstooted. “Kuigi üha enam tarbijaid mõistab tervisliku toitumise tähtsust ja suurtes kaubanduskettides on mahetoodete müük kasvav trend, teeb valdav enamus tarbijatest oma ostuotsuse vaid hinnast lähtuvalt,” tõdes Lille.
Talunik lisas, et madal hind tähendab paraku ka madalamat kvaliteeti, säilitusaineid ning võimalikult odava tooraine kasutamist. “Kui küsimus asetada nii, et kes hinnasõjas võidab, teeksin mina panuse farmaatsiatööstusele, sest vähekvaliteetse ja mitte-täisväärtusliku toidu puudusest tingitud terviseprobleeme tuleb hiljem leevendada ravimitega,” sõnas Lille.
Saku Õlletehase tegevjuhi Margus Kasteina sõnul on iga vastutustundliku tootja missioon pakkuda tarbijale võimalikult kvaliteetset toodet. “Selleks peab tarbija väärtustama toote puhul ka muud kui madalat hinda ehk kvaliteeti,” sõnas Kastein. Täna on tarbijate lojaalsus Eestis nii kaupade kui kaupluste suhtes väga madal - ostjad hüppavad eripakkumiste järel ühest kauplusteketist teise.
Majandusteadlase Andres Arraku hinnangul on olukord Eestis tõsine, kuna pooled inimesed söövad ära kolmandiku oma tulust. “Neis leibkondades ongi perenaise funktsioon katta toidulaud nii väikese kuluga kui võimalik,” ütles Arrak. “Ja seda perenaist omakorda lollitatakse, vähendades näiteks liha sisaldust tootes või tuuakse turule vähendatud kaaluga uus tootepakend,” ütles Arrak.
Rimi ostudirektor Vaido Padumäe märkis, et konkurents ja hinnasurve on mitmete kaubagruppide käivet kahandanud, kuid mahetootjate osakaal Rimi kaupluste müügis on pidevalt kasvanud. “Rimi kauplustes asuvates talu poodides pakuvad oma toodangut enam kui 40 Eesti väiketootjat ning ostjate huvi ja müügikäibed on täna selges tõusutrendis,” sõnas Padumäe.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.